litki-veteranok
litki-veteranok
Menü
 
Időjárási térképek
 
CHAT
Chat nem csak regisztrált felhasználók részére :)
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
- Szavazás
Lezárt szavazások
 
- Szerelési ötletek

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

Motordoktor Gyengélkedik a Honda, temessem?

  2012.08.13. 21:35

Gyengélkedik a Honda, temessem?

2012. július 16., hétfő 10:10

Tisztelt Motordoki!

Néhány hete gyengélkedik a 2005-ös évjáratú Honda CBR600F típusú motorom. Egy hosszabb útról jöttem hazafelé, amikor furcsa rángatást érzékeltem olyan 50 km/h sebességnél. Először azt gondoltam, magas sebességben maradt a váltó az országúti döngetés után, miután lakott területre értem, leváltottam, utána megszűnt. Aztán újból jelentkezett, ekkor biztos voltam benne, hogy nem a rossz sebességfokozat volt a rángatás oka. Kisebb pihenő után indultam tovább, figyeltem a motor viselkedését, jellemzően akkor jelentkezett a hiba kisebb-nagyobb mértékben, amikor 50 km/h környékén gurultam és csak épp annyi gázt adtam, hogy motorfék ne legyen, de ne is gyorsuljon a gép.

Motordoktor Probléma a kis Hondával?

  2012.08.13. 21:27

Probléma a kis Hondával?

2012. július 31., kedd 12:12

Tisztelt Motordoktor!


Volna egy kis problémám a géppel, de nem tudom merre induljak. Egy 95-ös CBR400RR (NC29)-est hajtok, teljesen megelégedve. Volt most egy balesetem, amíg vártam biztosítóra, kicsit rendberaktuk a karbisort: szétszedve, kipucolva, összes tömítés és a tűszelepek kicserélve, beszinkronizálva. Azóta nagyon szépen pöfög, 2 nap állás után, szívató nélkül pöccre indul, stabil az alapjárat, jól húz, stb. Egyszóval minden rendben van vele, egy dolgot kivéve.

Motordoktor Elnézték a diagnosztikát?

  2012.08.13. 21:25

Elnézték a diagnosztikát?

2012. július 24., kedd 10:16

Tisztelt Motordoktor!


Van egy kawasaki ZX6R 1998-as évjáratú motorom. A problémám, hogy egy ideje állt (kb. másfél éve) és most nem reagál időben a gázadásra, néha felpörög, néha megakar állni, ha kivan forgatva, akkor nem megy vissza a fordulat a normálisra, hanem 5000-nél megáll, és nagyon nehezen esik vissza alapjáratra. Karburátor szinkronizálás megvolt, a szinkron jó, de a motor továbbra is produkálja a tünetet. A szívósortömítések átlettek nézve és jók.

Előre is köszönöm a segítséget:

György

Motordoktor Leáll a Suzuki?

  2012.08.13. 21:16

Leáll a Suzuki?

2012. augusztus 13., hétfő 13:27

Kedves Motordoktor!

Egy 2001es, 400as Burgmant használok, ez még a karburátoros. Sajnos meghatározatlan időközönként leáll. Hideg indításkor semmi probléma, szépen lehet hallani, ahogy a szívató „dolgozik”, felemelkedik a fordulatszám, majd szépen beáll az alapra. Ezek után jelentkezik a probléma. Egy gyorsabb megállás után annyira leesik a fordulat szám, hogy leáll a motor. Újraindít, megy tovább....Volt már karbi pucolva, alapjárat állítva, keverék állítás, falsh levegőt elméletileg nem szív (megnézték). Igazából tanácstalan vagyok. (a szerviz is, főleg úgy, hogy álló helyzetben ők nem találkoznak a hibával....menetpróbában nem volt részük....nem is értem)

Segítségedet előre is köszönöm,

Horpadásjavítás - fényezés nélkül

  2012.02.23. 09:28

Bosszantó hibák. Alig észrevehető, mégis fájó emlékei ballépéseinknek, vagy balszerencsénknek. Horpadások a tankon. Kormány ütötte, vagy épp egy másik jármű, netán egy borulás nyoma. Javítani? Legyintek. Kár lenne megbolygatni a gyári fényezést.

 

A karosszériás mesterség egyidős a járműiparral, de elvetemültek az ókori hadvezérek páncélkovácsait tekintik a szakma legősibb művelőinek. A motorkerékpártank javítása már sok embernek okozott fejtörést. Egyszerű, ám brutális módszer, hogy a tank alját kivágják, és így kalapálják ki a deformációt. Mások a lakatost kikerülve azonnal a fényezőhöz rohannak, aki gittréteggel tölti fel a nem kívánt gödröt. Egyik sem tökéletes megoldás. Az elemet fényezni kell, ráadásul a vastag gitt felett a fényezés könnyen megrepedhet, lévén a gitt és a fém hőtágulása eltérő. Ős öreg karosszériás fortély, hogy előbb drótokat hegesztenek a tankhoz, majd azokat megszorítva rángatják ki a horpadásokat. A gyári fény sajnos ekkor is sérül. A fényezés nélküli horpadásjavítás ez utóbbihoz hasonló elven működik. Lényege, hogy műanyag tappancsokat ragasztanak a horpadás mélyére, és azokat speciális célszerszámokkal megfogva kihúzzák a hozzáragasztott fémet.

Horpadásjavítás

Fékbetétek cseréje - Elég vastag?

  2012.02.23. 09:26

A fékbetétek cseréje fáradságosabb és bonyolultabb, mint a betétvastagság egyszerű ellenőrzése. Tanácsainkból megtudhatják, mire ajánlatos odafigyelni.

 

Ha az utolsó őszi kirándulásnál a fék már csak tessék-lássék működött és tésztásnak érződött, akkor itt az ideje, hogy a téli szünetben nekilássunk az átvizsgálásának.

A gyújtógyertya ellenőrzése

  2012.02.23. 09:20

Szemrevételezéskor a legkülönfélébb rendellenességeket fedezhetjük fel a gyújtógyertyán. A következőkben ismertetjük ezek egyes fajtáit, feltárjuk lehetséges kiváltó okaikat, valamint sorra vesszük várható hatásaikat és a hiba elhárításához szükséges teendőket.

 

 

Normális állapot
A minimális hézag, valamint a szigetelőcsúcs szürkésfehér-szürkéssárga, esetleg őzbarna elszíneződése arra utal, hogy megfelelő a motor beállítása és a gyertya hőértéke.
 

A kormánycsapágy vizsgálata és beállítása

  2012.02.23. 09:18

A kormánycsapágy beállításának és állapotának bármilyen típusú motorkerékpárnál rendkívül nagy hatása van a kormányzási és menettulajdonságokra. Egy hibás beállítás ugyanis gyorsan véget vethet a kanyargásnak.

 

Az alsó kormánycsapágynak nincs könnyű dolga: fékezéskor a villa emelőkarján keresztül akár 1 tonna is nehezedhet rá, minden kátyú kíméletlenül meggyötri a kis hengergörgőket. Ilyen körülmények között nem csoda, hogy a csapágyak gyakran már 20 000 km megtétele után használhatatlanná válnak. Ebben az esetben mindenképpen ki kell őket cserélni, hiszen csak egy tökéletesen könnyedén járó, súrlódásmentes csapágy garantálhatja a semleges kormányzási viselkedést. Ha a golyós vagy kúpgörgős csapágy mozgó alkatrészei bemaródtak a csapágyhéj felületébe, akkor egyenesen haladva a kormány könnyen beakadhat, és nem lehet onnan kimozdítani. Ez a kilendülés viszont döntő fontosságú lenne.

Kormánycsapágy vizsgálata és beállítása

A kormánycsapágy cseréje

  2012.02.23. 09:15

 

Legyenek akár golyósak vagy kúpgörgősek, a kormánycsapágyak műszaki állapotának kifogástalannak kell lennie, és úgy kell őket beállítani, hogy holtjáték nélkül, mégis könnyen fussanak. Kopásukat azonban ebben az ideális esetben sem tudjuk elkerülni. Cikkünkben megmutatjuk, hogyan vizsgáljuk meg és cseréljük ki a kormánycsapágyakat.

 

A kormánycsapágy vizsgálata
A csapágy vizsgálatához a motorkerékpárt fel kell bakolnunk úgy, hogy az első kerék ne érjen a talajra, a kormány szabadon mozoghasson. Ezt elérhetjük úgy, ha szerelőállványt teszünk a motor hátsó része alá, a blokk alatt pedig egy autóemelővel támasztjuk meg, vagy ha kötéllel elöl felfüggesztjük a vázat.

1. Lassan fordítsuk el a kormányt ütközéstől ütközésig, egyenetlen mozgást, kattogást vagy akadozást keresve. Ügyeljünk arra, hogy bovdenek, fékcsövek vagy kábelek ne akadályozzák a kormány mozgását. Ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, szereljük le a kormányt a kapcsolókkal, valamint a fék- és kuplungkarral együtt, és tegyük félre úgy, hogy biztosan álljon. Semmiképpen ne oldjuk meg a fékcsövek csatlakozását!
2. Ha a mozgás egyenetlen, vagy súrlódó hangot hallunk, akkor a csapágyak szárazon futnak. Ilyen esetben meg kell tisztítanunk és be kell zsíroznunk őket.
3. Ha a kormány kattog, akadozik, akkor legalább az egyik csapágy tönkrement – ilyen esetben az alsó és a felső csapágyat egyaránt ki kell cserélnünk.

 

A karburátor tisztítása - Rázva vagy keverve?

  2012.02.23. 09:13

A forgalomban lévő motorkerékpárok döntő többsége egy vagy több karburátorral működik, amelyek bizony időről időre elromlanak. Sorozatunk ezen részében elemezzük a jellemző hibákat és megoldásukat.

 

LEGYÜNK ÓVATOSAK!
– A fúvókák általában puha sárgarézből, a karburátorházak cinkötvözetből készülnek. A karburátor tisztításához ezért soha ne használjunk keményfémből készült szerszámokat!
– Soha ne dugjunk kemény acéldrótot a karburátor furataiba a szennyeződés eltávolításának céljából!
– Ha a fúvókafuratok, a karburátorház furatai vagy az acél fúvókatűk összekarcolódtak vagy más módon deformálódtak, akkor sajnos megérettek a kidobásra, és ki kell cserélnünk őket.
Mielőtt kiszedjük és szétszereljük a karburátorsort, először csak a tolattyút szereljük ki, és ellenőrizzük, hogy nem rakódott-e szennyeződés a fúvókatűkre, illetve állandó nyomású karburátor esetén a membránok rendben vannak-e.

galéria Karburátor tisztítása
Ezt még alaposan meg kell tisztítani: lerakódás látható az úszóház alján

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

 
BlogPlusz
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2011-03-12
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Óra
 
Kisvárda időjárása
 
Európai kempingek
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!