Ki a motoros túrázók mumusa? |
|
2014.06.26. 21:02 |
Ki a motoros túrázók mumusa?
Tapasztalt motoros túrázók már indulás előtt tudják, ki a csapat gyenge láncszeme. Ki az, akire nagyon oda kell figyelni, nehogy bajba keverje a többieket, vagy jobb lenne, ha mégis inkább otthon maradna, nehogy miatta szívjon az egész banda.
|
Mítoszrombolók: öt kamu história a motorozásban |
|
2014.05.23. 07:38 |
Fogadjunk, nem tudtad, hogy… Nem is tudhattad, legfeljebb hallomásból, mert nem igaz – de attól még jól hangzik. A motorozás legendái.Esti sörözések, borozások mellett hamar beindul a kinek megy többet/fogyaszt kevesebbet csata, de vannak, akik nem állnak meg itt, és örök érvényű “igazságokkal” szórakoztatják a nagyérdeműt. Legtöbbször ezek a témák kerülnek szóba:
1. A kormányt/gázt eséskor se engedd el!
Aki fizikából éppen csak kettessel átment, az is simán átláthatja, hogy ez balfékség. A 80-100 kilós tested nagy felületen súrlódva viszonylag hamar megáll, de az aszfalttal alig érintkező közel három mázsás vas csak cipelni fog téged, újabb sérüléseket okozva, ha így teszel.
Engedem, hadd menjen… Inkább magadra figyelj, mert az idom könnyebben pótolható, mint a bőr
|
Tudtad a motoros kötelező biztosításról? |
|
2013.07.20. 13:28 |
Ma megkeresett Horváth Andi a Stop Autósiskolából és sokak számára új információt osztott meg velem a motoros kötelező biztosítással kapcsolatosan...
Sokan motorozunk és azt tudjuk mindannyian, hogy a közlekedés ezen formája igen veszélyes. Míg az autóban a karosszéria, a légzsákok és számtalan biztonsági eszköz óvja testi épségünket, addig a motoron a ruházaton és a sisakon kívül más nem nagyon. Az autó négy kerekével szemben a motorokon két kerék van csak, így könnyebben sérülünk meg. A statisztikák is azt mutatják, a motoros balesetek túlnyomó részét nem (!) a motorok vezetői okozzák, sajnos általában vétlenek vagyunk. Ha baleset van, szinte biztos, sérül a motoros a kevés biztonsági eszköz miatt és a két kerék sem tud megóvni bennünket.
|
Ezer kilométer egy tankkal |
|
2013.06.19. 21:58 |
Az utakon körülnézve azt láthatjuk, hogy a négykerekűek között egyre nagyobb teret nyernek a dízel erőforrások, ám a motorkerékpároknál szinte megdönthetetlen a benzinesek hatalma. Próbálkozó persze akad, nem is egy, még ha nagy igyekezetük nem is hagy túl nagy nyomot az eladásokban... Lássuk hát, mely cégek foglalkoznak ilyen gépek gyártásával!
Hatalmas forgatónyomatékával és üzemanyag-takarékos működésével egyre vonzóbb ajánlat a dízelüzemű járművek vétele, s igaz ez a motorkerékpárokra is, bár a kétkerekűek között számos ellenérv szól a sokszor nehéz és gyakran lomha erőforrások ellen. Egy biztos, technikai szempontból mindenképpen említésre méltók az efféle masinák, hát össze is szedtünk párat, hogy megvizsgáljuk, mit tudnak a jelenleg forgalmazott gázolajos vasak.
Ahogy a járműipar több szegmensében, úgy a dízelüzemű motorkerékpárok esetében is a katonai célú megrendelések pörgették fel az eladásokat. Ennek közvetlen előzménye, hogy a NATO a nyolcvanas években szabványosította gépparkját, mégpedig oly' módon, hogy kizárólag gázolajjal hajtott járműveket állítottak üzembe a következő évtizedekben. Mivel a mozgékony motorokat jól tudták hasznosítani az egységek, a gyáraknak muszáj volt előrukkolniuk egy könnyű, terepképes, de benzin híján is üzemelő kétkerekűvel...
Főként katonai célokra készült a dízelüzemű Kawasaki KLR, ami gázolaj mellett kerozinnal is beéri, ha éppen úgy adódik...
|
BMW R 1200 GS - Vizes menet |
|
2013.06.19. 21:54 |
Eljött az igazság órája: vajon mit tud a valóságban a BMW-történelem első vízhűtéses bokszermotorja? Próbáljuk csak ki, milyen, amikor zubog a víz a hűtőcsövekben.
Elismerem, régóta gyengém a GS-bokszer. Tetszik a külseje, nyergében meg még ennél is jobban érzem magam. Szeretem laza temperamentumát és gyakorlatias természetét. Bármilyen sebességnél és bármilyen talajon jól érzem magam rajta, nincs még egy kéthengeres, amelyet ilyen folyamatosan és ilyen élvezetesen lehetne vezetni. Hosszú utakon a BMW-re jellemző kényelem és a kellemetlen terhelésváltások hiánya a komfort és a biztonság egyedülálló érzését adja. Ha pedig gyorsan mész vele, akkor nincs olyan kanyar, amelyben csalódást keltene. Véleményem szerint a bokszer-telelever-paralever kombináció a legjobb műszaki megoldás közútra. Különösen jól sikerült az utolsó levegőhűtéses GS-nél, amelynek menetdinamikája kilencévnyi fejlesztés után gyakorlatilag tökéletes.
Kattintson a képre a galériához!
|
Ketten a nyeregben |
|
2013.06.09. 23:07 |
Hogyan motorozzunk utassal?
Elvinnéd a barátnődet egy körre? Nem árt, ha tisztában vagy néhány dologgal, mielőtt utast viszel két keréken!
Első és legfontosabb: amikor utast szállítasz, nem csak a saját életedért, de az övéért is Te vagy a felelős! A motorozás veszélyes hobbi, ilyenkor mondhatjuk, dupla vagy semmi a tét!
Az utassal való motorozásnak megvannak a saját kis praktikái és szabályai, amelyeket betartva tudunk igazán biztonságosan, felszabadultan és élvezhetően motorozni.
Különösen akkor érdekes ez a kérdés, amikor a leendő utasunk még életében nem ült motoron. Ilyenkor mondjuk el neki, mit lehet és mit nem lehet!
|
Októbertől minden más lesz |
|
2013.05.25. 22:34 |
Idén ősszel számos ponton változik a járművekkel kapcsolatos ügyintézés, összesen tizennyolc különböző eljárást tesznek egyszerűbbé, hogy sorban állás nélkül intézhessük a korábban szabadnapot igénylő műveleteket.
Bizonyára sokan tudnának mesélni az okmányirodában szerzett tapasztalatairól, sorszámokkal, oda-vissza küldözgetéssel és persze némi mérgelődéssel, hiszen a motorozás - többek között - ilyen kellemetlen élményekkel is jár. Az állami intézmények dolgozói persze ugyanígy vannak ezzel, nekik sem nagy élmény, ha rossz szájízzel kell elküldeni az ablak másik oldalán bőrruhában toporgó ügyfelet, mert éppen hiányzik egy igazolás, vagy egyszerűen aznapra már nem jut idő az ügyintézésre. Az ilyen szerencsétlen helyzeteket szeretnék megelőzni az ősszel életbe lépő rendeletcsomaggal, mely tucatnyi ponton egyszerűsíti a járművekkel kapcsolatos ügyintézést.
|
A Virago-sztori |
|
2013.05.09. 21:05 |
A Yamaha XV széria története egészen a 70-es évekig nyúlik vissza. Az amerikai piacon a japán motorok a Harley-Davidson árnyékában meghúzódva nem jeleskedhettek komoly eladási mutatókkal, hiszen a célközönség az amerikai szellemet kereste a motorozásban.
Képen: Yamaha XS650 twin, egy korai “custom” próbálkozás
A virago szó latin eredetű, jelentése “asszony” vagy “nő”. A Biblia szerint így nevezte Ádám az oldalbordájából teremtett első nőt: Dixitque Adam hoc nunc os ex ossibus meis et caro de carne mea haec vocabitur virago quoniam de viro sumpta est. Azaz: “És mondta az ember: ez már csontomból való csont, és testemből való test: ez asszonyembernek neveztessék, mert emberből vétetett”.
A közhiedelemmel ellentétben a szót a latin írásmód szerint ejtjük, és nem az angol nyelvterületen elterjedt “virádzsó”-nak.
|
Biciklit ötvenér' |
|
2013.05.06. 20:40 |
Ötvenezer forint. Nagyjából ez az az összeg, amennyit még jó szívvel kiad az ember egy bicikliért. Lehet ennyiért egyáltalán használható biciklit kapni? Ha igen, milyet?
Itt a tavasz, egyre többen ülnek biciklire. Kinek a fejében nem fordul meg a buszra, vagy a villamosra várva, hogy jó lenne inkább hazatekerni. Ha közlekedni nem is, legalább hétvégén gurulni egyet fagyizni. Ha megérik az elhatározás, már csak egy bicikli kell. Ötvenezer forint. Nagyjából ez az az összeg, amennyit még jó szívvel kiad az ember egy bicikliért. Lehet ennyiért egyáltalán használható biciklit kapni? Ha igen, milyet? Újat vagy használtat érdemes venni ennyiért? Ötvenezres körképünk következik.
|
S mégis forog! |
|
2013.05.06. 20:08 |
A motort egy alig pár négyzetcentiméternyi felület köti össze az úttal, így hát nagy feladat hárul az abroncsra, hogy gyorsítás, fékezés és kanyarodás közben is helytálljon. Összeszedtük a legfontosabb információkat - a teljesség igénye nélkül -, melyeket nem árt tudnod, mielőtt új abroncsot választasz...
Egészen az őserdő mélyéig kell kutatnunk, hogy rábukkanjunk a felniken feszülő gumik alapanyagára, mely nem más, mint a Brazíliában őshonos kaucsukfák (Hevea brasiliensis) gyantás nedve, a latex. A tizenkilencedik század első felében, egészen pontosan 1841-ben Charles Goodyear volt az, aki ként adagolt a kaucsukhoz, s ezt vulkanizálva előállította a nyers guminál sokkal ellenállóbb és rugalmasabb anyagot, mely elég erős volt, hogy járműveken is használják.
John Boyd Dunlop fia édesapja találmányával
|
|