Motordoktor Leáll a Suzuki?
2012.08.13. 21:16
Leáll a Suzuki?
2012. augusztus 13., hétfő 13:27
Kedves Motordoktor!
Egy 2001es, 400as Burgmant használok, ez még a karburátoros. Sajnos meghatározatlan időközönként leáll. Hideg indításkor semmi probléma, szépen lehet hallani, ahogy a szívató „dolgozik”, felemelkedik a fordulatszám, majd szépen beáll az alapra. Ezek után jelentkezik a probléma. Egy gyorsabb megállás után annyira leesik a fordulat szám, hogy leáll a motor. Újraindít, megy tovább....Volt már karbi pucolva, alapjárat állítva, keverék állítás, falsh levegőt elméletileg nem szív (megnézték). Igazából tanácstalan vagyok. (a szerviz is, főleg úgy, hogy álló helyzetben ők nem találkoznak a hibával....menetpróbában nem volt részük....nem is értem)
Segítségedet előre is köszönöm,
üdv:
M. Attila
Kedves Attila!
Amikor a karbis motor fékezéskor leáll vagy leesik az alapjárata és alig szedi össze magát után az majdnem mindig a karbi magas benzinszintjére utal. A fékezéskor fellépő erők miatt a karbi jobban túldúsít, úgy mozdul az úszóházban a szint és nagyon bedúsítja a benzin levegő keveréket. A Burgman esetében ráadásul az elhelyezkedése és az iránya is olyan a karbinak, hogy ez előfordulhat.Én azt nézném meg, hogy a tűszelep nem folyik-e túl, rendesen zár-e, illetve a benzinszint nem magasabb-e az előírtnál.Szinte biztos, hogy valahol itt lesz a hiba.
Üdv.
Motordoktor
A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2012. augusztus 13., 13:27, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.
|