litki-veteranok
litki-veteranok
Menü
 
Időjárási térképek
 
CHAT
Chat nem csak regisztrált felhasználók részére :)
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
- Szavazás
Lezárt szavazások
 
- Szerelési ötletek
- Szerelési ötletek : Yamaha XV 535 karbiszinkron

Yamaha XV 535 karbiszinkron

  2013.05.09. 20:58

Az egyik leg­in­kább túl­misz­ti­fi­kált kar­ban­tar­tási műve­let a kar­bu­rá­to­rok szink­ro­no­zása. A profi műsze­rek drá­gák, de nagyon egy­szerű fizi­kai jelen­sé­get hasz­nál­nak, ami a kezünkre ját­szik. A Virago-sok sze­ren­cséje, hogy XV 535 ese­té­ben van ennek könnyen elvé­gez­hető módja és olcsón épít­hető mérőesz­köze. Spó­rol­junk meg magunk­nak 10 – 20 ezer forin­tot és költ­sük szer­víz helyett beniznre.

A leírás PDF for­má­tum­ban itt tölt­hető le, vagy online is olvas­ható az alábbi linken.

 

A szink­ro­no­zás első lépése a meg­fe­lelő szink­ron­tesz­ter elké­szí­tése. 2000 Ft-ból kihoz­ható egy házi szink­ron­tesz­ter, nem is kell hozzá túl sok­min­den. A motor hen­ger­szá­má­nak meg­fe­lelő mennyi­ségű átlát­szó ben­zincső (2 hen­ger ~ 6 méter), egy marék U-szeg, egy mére­tes deszka vagy OSB/MDF lap, fél liter Arol 2T.

A dolog elve az, hogy a csö­vek­ben futó olaj egy­forma vákuum ese­tén egy­forma magasra kúszik fel. A mel­lé­kelt képen lát­ható a műszer.


A desz­kát lefek­tet­jük és a csö­vet fél­be­hajt­juk. A cső köze­pét a deszka aljá­hoz rög­zít­jük egy Uszeg­gel, víz­szin­te­sen, majd a csö­vet nagy­já­ból szim­met­ri­ku­san, U-alakban fel­haj­lít­juk a deszka men­tén és 20 cen­tin­ként egy-egy U-szeggel rög­zít­jük. Figyel­jünk oda, hogy az U-szeg ne nyomja össze a csö­vet, mert az pon­tat­lan­sá­got fog ered­mé­nyezni, ezért ne üssük be nagyon mélyen és meg­fe­lelő méretű U-szeget használjunk.

Ha az U alak kész a desz­kán, követ­kez­het az olaj bejut­ta­tása. Ez elég trük­kös, mert másfél-kétméter csö­vön kell fel­szívni annyi ola­jat, ami a “skála” negye­déig kell érjen mind­két olda­lon (sok képen és videón a cső magas­sá­gá­nak közel feléig töl­tik, én tapasz­ta­la­ból mon­dom, hogy negye­dig jobb!). Tes­sék olyan ruhá­ban művelni a dol­got, amit nyu­god­tan össze­ken­hetsz. :)

Egy­szerű­sít­hető a tör­té­net, ha a deszka tete­jé­nél elvág­juk a csö­vet és később egy tol­dó­val csa­la­koz­ta­tuk újra a kar­bira menő sza­kaszt a desz­kára rög­zí­tett U-csőre. Ebben az eset­ben egy kicsi töl­csér­rel pon­to­san annyit tudunk betöl­teni, amennyit aka­runk. Kitűnő esz­köz lehet a kiürült szi­li­ko­nos tubus.

Hasz­ná­la­ta­kor min­dig figyel­jünk oda, hogy MIND­EGYIK cső csat­la­koz­tatva legyen, külön­ben a bekö­tött karbi kiszip­pantja az ola­jat a sza­ba­don lógó cső­vég felől. Ezért is aján­la­tos az Arol 2T, kárt nem tesz a motor­ban, max. cefe­tül füs­töl a vas 10 percig.

Ha a műszer kész, jöhet a szink­ro­no­zás maga. Mele­gít­sük be a motort üzemi hőmér­sék­let köze­lébe. A kar­bu­rá­tor és a hen­ger össze­köt­te­té­sét biz­to­sító szí­vó­cson­kok vákuum-csatlakozóiról távo­lít­suk el a gumi­du­gó­kat. Ha ezzel meg­va­gyunk, csat­la­koz­tas­suk az egyik csö­vet az egyik, másik csö­vet a másik vákuum szipkára.

Tör­jük meg a csö­ve­ket, amíg el nem indít­juk a motort, ugyanis az indí­tás­kori ala­csony for­du­lat nagyon szélső­sé­ge­sen meg­rán­gatná a csö­vek­ben az olaj­szin­tet, nagyon ugrálna a csö­vek­ben és elő­for­dul­hat, hogy beszip­pant a vas egy keve­set, amit lehető­leg kerül­jünk el.

Ha az alap­já­rati for­du­lat­szám (1000 f/p) sta­bi­lan beállt, elen­ged­het­jük a csö­ve­ket. Ekkor az U alakú részen az olaj­szint elkezd mozogni fel és le. Ez tel­je­sen nor­má­lis, hiszen a motor csak szí­vó­ütem­ben fejt ki váku­u­mot a kar­bu­rá­to­rok irányába.

Ha a két olaj­szint közt különb­ség mutat­ko­zik, a szink­ro­nozó csa­var finom, lassú elfor­dí­tá­sá­val lehet állí­tani a különb­sé­get. Ha jobbra tekerve a különb­ség nő, akkor for­dítva, balra tekerve kell haladni. Min­den kis teke­rés után cél­szerű egy-két másod­per­cet várni, hogy sta­bi­li­zá­lód­jon az olajszint.

Addig kell a szink­ron sza­bá­lyozó csa­vart tekerni, amíg hasonló ered­ményt nem érünk el alap­já­ra­ton. A képen is lát­ható, hogy a két folya­dék szintje egy­forma magasra kúszik fel a csö­vek­ben. Az alap­já­rati szink­ro­no­zást ezzel befejeztük.

Követ­kező lépés­ben emel­jük a for­du­lat­szá­mot 3 – 4000 kör­nyé­kére, majd néz­zük, változik-e az egyen­súly a két cső olaj­szintje között. Ha a különb­ség 6 – 8 cen­ti­mé­te­ren belül van emelt for­du­lat­szá­mon, és alap­já­ratra vissza­en­gedve egy­for­mára állnak be, a szink­ro­no­zást befe­je­zett­nek tekint­het­jük. Ha a két olaj­szint job­ban eltér, a szink­ron­csa­var­ral állít­sunk kicsit a váku­u­mok különb­sé­gén, han­gol­juk úgy, hogy a fent emlí­tett 6 – 8 cen­tin belül legyünk. Ha alap­já­ratra vissza­en­gedve sem haladja meg az olaj­szin­tek közötti különb­ség a 6 – 8 cen­tit, akkor közel járunk a jó beál­lí­tás­hoz. Ha alap­já­ra­ton és üzemi for­du­la­ton is van némi elté­rés, igye­kez­zünk úgy beál­lí­tani a csa­vart, hogy mind­két álla­pot­ban a lehető leg­ki­sebb legyen az elté­rés, de sem­mi­képp ne legyen több 6 – 8 cen­ti­nél. Alap­eset­ben az alap­já­ra­ton egy­for­mára szink­ro­no­zott kar­bu­rá­to­rok maga­sabb for­du­la­ton sem mutat­nak nagy elté­rést, sokat futott, kopott mecha­ni­kájú moto­ro­kon viszont elő­for­dul­hat, hogy be kell érnünk a 6-8cm-es beállítással.

Köszö­net a képe­kért Nagy Ist­ván­nak (Nagyi2)!
Szö­veg: Balogh Dávid

 
BlogPlusz
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2011-03-12
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Óra
 
Kisvárda időjárása
 
Európai kempingek
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!