Doki | kenőolaj választás
2013.03.01. 15:58
Tisztelt Doki! most vásároltam egy 1994-es GSX1100F vasat. Órája szerint 62000 km van benne, de isten tudja a valódi km teljesítést. A motort minuszban vásároltam, az akksit akkor raktuk bele. Fél perces próbálkozás után már pöfögött a motor, tehát nagy baj nem lehet a belsejében. Mint gondos gazda, avétel után az összes kenőanyagot le fogom cserélni. Kérdésem az lenne, hogy egy ilyen "öreg", viszonylag nagy (140 LE) teljesítményű masinába milyen kenőolajat javasol (ásványi, rész-, vagy fullszintetikus), illetve milyen egyéb kopáscsökkentő adalék (pl. prolong, duralube) adható hozzá (ha egyáltalán javasolt?), amelyik az olajfűrdős kuplungszerkezetet nem károsítja. Várom válaszát, tisztelettel: Tóth Zoltán
Doki |
Motordoki válasza
Szia Zoltán !
Mint azt tudjuk - előírás szerint a 10w40 az ajánlott, de ! Az olaj választás valóban függ a motor állapotától. Így látatlanban én egy félszintetikus - mondjuk pl. 15w50 kenőanyagot ajánlanék. Én az adalék anyagokat nem nagyon sztárolom. Egyrészt az általad is említett és várható kuplung csúszás miatt, másrészt meg úgy gondolom - ha egy motor megérett a nagyjavításra, akkor azon már az adalék nem segít.
Üdv Lázár Tibor a Motordoki - szervizszám élőben, munkaidőben 06 70 3760041
2013-02-04 17:13:11
Doki |
Hozzászólások
|
Én se ajánlom kopáscsökkentő "csoda" adalékokat (olyan helyekre is lerakódik, ahova nem kellene)
Emlékszem a BME-n volt egy próbapados teszt egy tesztmotoron és nem csak a hengerfalára rakódott le, hanem minden hova (olajjáratokba, lehúzógyűrűbe stb.)
Én olajnyomást mérnék és az alapján választanám ki a megfelelő viszkozitású olajat.