Doki | SV 650 S alapjárat
2013.03.01. 15:56
TIsztelt MotorDoki! Segítséget szeretnék kérni tőled. Van egy 2005ös Sv-m és mivel ma gyönyörű napsütéses idő volt, gondoltam, hogy meglátogatom a vasat a garázsban, amit ősszel szépen, gondosan eltettem télire. :) A lényeg, hogy beindítottam járt kb 1-2 percig, utána elment az alapjárat :( . Gondoltam, hogy picit megyek vele, hátha csak dacból csinálja, mert nem foglalkoztam vele túl sokat a nagy hidegben ( max. 2-3 hetente beindítottam kb. 5 percre). 1-2 km után azt hittem, hogy meggyógyult, de amire visszamentem a garázshoz , megint leállt. Ismét nincs alapjárat.. :( Ha folyamatosan húzom a gázt pl. 2000rpm-ig üresben, akkor is egyenleten a járás, és ha elengedem, leáll .Van ötleted, hogy ilyenkor mit érdemes kitisztítani, vagy megnézni??? Sajnos szervizbe nem fogom tudni mostanában elvinni, mert elég sok sárga papírfecnim gyűlt össze az utóbbi időben :) :( úgyhogy,úgy döntöttem, hogy megpróbálom én meggyógyítani a kis Kedvencemet. Lassan itt a jó idő és addigra valamit csinálnom kell. jaaaaa amit még elfelejtettem, hogy ősz végén kapott új gyertyákat, amivel rendesen működött. Előre is köszönöm a válaszodat, segítségedet. Üdv.: Zoli
Doki |
Motordoki válasza
Szia Zoli !
Ne is említsd a sárga papírfecniket, mert már én is sárgaságot kapok a sárga fecniktől.
Na de lássuk a problémát. Első kőrben ajánlanám újra szemre vételezni az új gyertyákat, és persze a pipákat, valamint a kábelezésüket. Sajnos volt már olyan hogy az új gyertya megadta magát. Persze ez igencsak ritkán fordul elő. Második nekifutásra ajánlanám az üzemanyag, valamint a vákum csövek állapotát, és elvezetését ellenőrizni. Egy esetleges cső megtörés, vagy becsípődés okozhat ilyen problémát. Alapos vizsgálódás után felemelt tankkal indítsd el a motort. Ha ezen alap ellenőrzések nem hoznának eredményt (de én bízom benned hogy megtalálod a hibát) akkor bizony tépj össze néhány sárgát és keress egy korrekt szakit.
Üdv Lázár Tibor a Motordoki - szervizszám élőben, munkaidőben 06 70 3760041
2013-02-04 17:44:33
Doki |
Hozzászólások
|
Szia Zoli!
Alapvetően nem igazán tesz jót a motornak a nagy hőmérséklet ingadozás és a sok hidegindítózás (gyertyák, katalizátor stb.)
Általában sok gond abból adódik, hogy rövideket mennek és nem éri el a motor az üzemi hőmérsékletet.
Zoli! Hosszút kell menni és tankolj 99 evo-neo kénmentes benzint (mert a kén a katalizátor halála)