Tesztek Hondát 115 ezerért? |
|
2013.03.04. 07:53 |
Használt: Honda CBX550F2, 1984
2013. március 2., szombat 06:10
A hatvanas években felrázták a világot, a hetvenes években meg bebizonyították, miért ők uralják a motorpiacot. A nyolcvanas években már békésen hátradőltek – addigra a legnagyobb gyártóvá váltak, a minőség szinonimája sokaknak a Honda lett. Tulajdonképpen joggal.
A legendává vált gépeket kellett a nyolcvanas években űberelni
|
Filléres száguldás |
|
2013.03.04. 07:38 |
Az új jogsitörvény értelmében a 18 éves nebulók legfeljebb 35 KW teljesítményű gépeket hajthatnak a január közepén bevezetett A2 kategóriájú pakszussal. A Honda igyekezett előnyt kovácsolni a szigorú korlátozásból, így született meg a félliteres CB-modellcsalád, melyet Spanyolországban próbálhattunk ki.
Sokan kétkedve fogadták a tavaly novemberben bemutatott háromtagú CB-famíliát, hiszen a japán gyártó már rendelkezett olyan típusokkal – név szerint az NC-szériával -, melyek alkalmasak lettek volna kezdőmotornak. Miért hát a házon belüli konkurencia? Kíváncsian vártuk a mérnökök válaszát a sokat feszegetett kérdésre…
Ismerős műszeregység köszönt a CB-n. A panel azonos a különböző modelleken, eltérő színű háttérvilágítás teszi egyedivé őket
|
Tesztek BMW GS: na, ki a király? |
|
2013.03.01. 16:29 |
Teszt: BMW R 1200 GS, 2013
2013. február 24., vasárnap 06:31
Az utóbbi időben keményen a németek fejére nőtt a konkurencia, érezték, ideje móresre tanítani őket. A Triumph Tiger mellett a Yamaha Super Ténéré is nyomul, a KTM meg a 150 lóerős 1190 Adventure-rel azzal a célkitűzéssel lépett a színre, hogy a régi GS-t letaszítsa a trónjáról. A BMW léghűtéses bokszere elérte a termodinamikai határait, így nem volt már tartaléka, hogy szembeszálljon a megizmosodott ellenfelekkel.
A BMW léghűtéses bokszere elérte a termodinamikai határait, így nem volt már tartaléka
|
Teszt | Amikor az olaszoknak nagyon ment... - Aprilia ETV 1000 Caponord |
|
2013.02.11. 20:24 |
A kétezres évek elején nagyon ment az Apriliának. A versenysportban és a robogók világában egyaránt halmozták a sikereket, így bátran vágtak bele a további hódításba. A Mille, a Falco és Futura után adta magát, hogy meghódítsák a nagy túraendurók szegmensét. Jöhetett a Caponord.
Noha ma már rég nem jut róluk eszünkbe, de egy időben a márka fő profilja a terepgépek voltak, valamint a Pegasóval az aszfalton használt endurókról is sok tapasztalatot gyűjtöttek be a noalei mérnökök. Ráadásul szimpatikus módon a tudás bátorsággal párosult, így semmi nem a megszokott módon alakult. A szögletes külső nagyon jól sikerült, de fontosabb a műfajban egyedülálló alumínium zártszelvény hídváz. Ráadásul azt is megtörték egy vonallal a közepe táján. És most jön az extra: az olaszoktól szokatlan módon ezt nemcsak azért csinálták, mert szép, hanem így lejjebb kerülhetett az ülés és jobban elfér a láb. Emiatt a nyereg nincs magasabban, mint egy sportmotornál, vagyis a futómű ültetése nélkül is megfelel az alacsonyabb pilótáknak. A típus végiggondoltságát jelzi, hogy a többi saroknak és kiszögellésnek is világos funkciója van, például a fejidomon lévő két fül a levegőt tereli a vezető karja körül. Ennek áldásos hatása csak nagy tempónál érzékelhető, például ha gyorsan ott akarunk lenni az Alpokban, hogy végre motorozhassunk egy jót.
|
Lehet-e jobb fele annyiért? - Suzuki DL650 V-Strom 2006 vs 2012 |
|
2013.01.18. 19:35 |
A világban vannak sikertelen modellek, vannak ikonikus motorok, és vannak szürke eminenciások. A Suzuki DL650 V-Strom valószínűleg a szürke eminenciások közé tartozik. Mi tette akkor az elmúlt évtized egyik legsikeresebb modelljévé?
A világban vannak sikertelen modellek, vannak ikonikus motorok, és vannak szürke eminenciások. A Suzuki DL650 V-Strom – és itt rögtön hadd jegyezzük meg, hogy nem V-Storm – valószínűleg a szürke eminenciások közé tartozik. Láttára nem dobban meg az ember szíve, nem lábad könnybe a szeme, és nem okoz álmatlan éjszakákat az utána való vágyakozás. Mi tette akkor az elmúlt évtized egyik legsikeresebb modelljévé?
|
Tesztek Lavina a Pilisben Használt: Moto Guzzi Griso 1200 8V, 2010 |
|
2012.12.27. 08:39 |
Láttak már lavinát? Ismerik az agyat is megremegtető hullámot, ahogy lezúdul és visz mindent, ami elé kerül? Aki messziről látja, az is tiszteli: a hegy haragja döbbenetes, minden érzékszerve ható pusztítás. Rettegi a szem, visszahúzódik a dobhártya, bőrünk belezsibbad, szánkban ott a félelem rozsdás íze. A szelíd fehér hó nagyon erős tud lenni – tisztelni kell.
Bal oldalon vezették el a kipufogót
|
Victory Judge - Az ítélet napja |
|
2012.12.27. 08:24 |
Judge-nak, magyarul bírónak hívják az amerikai Victory legújabb motorkerékpár-típusát. Állítólag kiváló sprinter, könnyen legyorsulja más gyártók hasonló kaliberű termékeit. Lássuk, tényleg így van-e!
Vajon miért nincs mobil teljesítménymérő készülék? Olyan, amit magával vihetne az ember, és csak oda kellene tartani a felbakolt motor hátsó kerekéhez, hogy tudja, merre hány óra. Sajnos az ilyen kütyüt még nem találták fel, pedig most igen nagy hasznát venném. Azért lenne jó, mert az alattam guruló piros Victory Judge X-Bow kipufogódobokkal van ellátva (gyári kiegészítő, ára 1500 euró/készlet). Nemcsak nagyon szép a hangjuk, hanem más mappinggel és nyitott légszűrővel együtt állítólag tíz százalékkal nagyobb teljesítményt csalogatnak elő a motorból. Legalábbis ezt állítja Mike Pedler, a Victory termékmenedzsere. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy még nincs meg a dobok homologizációja, ezért csak show céljára szabad felszerelni őket, kipróbálni mindazonáltal nem tilos.
|
Sokkal szebb, de sajnos nem homologizált X-Bow dobok |
|
Suzuki GSX-R600/750 K6 - A lakótelep királyai |
|
2012.12.27. 08:18 |
Ó, a kétezres évek közepe! A történészek által csak „a nulla százalékos önrész korának” nevezett időszakban az ezres GSX-R volt a király, toronymagasan vezette a hazai eladási listákat. Nem mindenki engedhette meg azonban, hogy a lánynak is nagy kólát és óriás kukoricát kérjen a moziban, így a két kistestvér, a 750-es és a 600-as is szépen fogyott.
A 750-es története egészen 1985-ig nyúlik vissza, amikor a Suzuki egy merész koncepcióval felforgatta a sportmotorok világát. Noha a kétezres években már a 900-as és 1000-es sportmotorok uralkodtak, a Suzuki nem hagyta veszni a háromnegyed literes legendát, és az ezredfordulón – négy évvel a legutóbbi újjászületés és két évvel az injektor bevezetése után – ismét nagyot dobtak. 166 kiló és 141 lóerő volt a két kulcsszám, de ezeknél lényegesen fontosabb, hogy ekkor vezettek be egy sor műszaki újdonságot, amik évekkel később is meghatározták a GSX-R sorozatot.
|
Tesztek Bután néznek az autósok |
|
2012.12.16. 09:16 |
Bután néznek az autósok
Teszt: Aprilia SRV850
2012. december 16., vasárnap 06:33
Köszön az összes motoros, csak utána néznek bután. Az Aprilia elölről pont úgy néz ki, mintha az RSV4 túraváltozata lenne. Csak amikor teljesen egy magasságban vagyunk, akkor veszik észre, hogy ez robogó. Nem akarok elvi vitákba belefolyni, én minden simsonos és robogós kissrácnak köszönök menet közben, hiszen mindannyiunkat ugyanaz a szenvedély köt össze – ugyanúgy lehet élvezni egy jól sikerült 50-est, mint egy ezres csúcsmotort.
Gond nélkül mélyre dönthető
|
KTM 1190 Adventure R - Az új referencia |
|
2012.12.01. 08:04 |
Olvasóink már tudják, hogy a KTM az Intermoton jelentette meg a nagy Adventure-t. Most még több információhoz juthatnak az újdonsággal kapcsolatban. Elsőként arról számolunk be, milyennek is éreztük az új, erős kéthengeres endurót. Elöljáróban csak annyit: elképesztő.
A KTM nem éppen arról híres, hogy félgőzzel tenné a dolgát. Ha az osztrák gyártó belefog valamibe, akkor abból biztosan valami komoly dolog sül ki: a koncepciót, a dizájnt vagy egyszerűen a teljesítményt tekintve. Mára a KTM építi a világ legerősebb egyhengeresét (KTM 690 Duke), a legkihegyezettebb szupersportgépét (RC8 R), a legjobb eladásokkal büszkélkedő 125-öst (125 Duke) és a világ legkönnyebb motorkerékpárját (Freeride 350). Ezek láttán nem csodálkozhatunk azon sem, hogy az új Adventure 1190 minden idők legerősebb és egyben az egyik legkönnyebb túraendurója lesz. A 75 fokos V2-es elképesztő 150 lóerős teljesítményt ad majd le, tömege a hírek szerint mindössze 230 kilogramm lesz – teli 24 literes tankkal és ABS-szel együtt. Lélegzetelállító.
|
|