litki-veteranok
litki-veteranok
Menü
 
Időjárási térképek
 
CHAT
Chat nem csak regisztrált felhasználók részére :)
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
- Szavazás
Lezárt szavazások
 
- Motortesztek, leírások
- Motortesztek, leírások : Doppingteszt - Kawasaki 1400GTR

Doppingteszt - Kawasaki 1400GTR

  2013.03.19. 21:35

A ZZR1400-ból faragott kényelmes túramotort a Kawasaki. A lehető legtöbb műveletet elektronika felügyeli, egész napos motorozás sem töri meg a pilótát, mégis a lelke mélyén igazi nehézatléta maradt.

A Kawasaki formatervező-osztaga nagyon komoly. Mindegyik modell karakteres, azonnal felismerhető, mégis egységesen Kawasaki. Ennek megfelelően az 1400GTR is brutális. Az üzenete elég közel áll ahhoz, mint ami egy lesötétített ablakú BMW X6-osból is sugárzik.
 

Motorok Kawasaki 1400GTR

 


Minden irányban hatalmas, a plexi kisebb tengerjáró hajókon szolgálhatna vitorlaként,az oldaldobozok mint egy szétdoppingolt biciklista combjai domborodnak ki oldalra. Süt róla: arra való, hogy nagyon gyorsan és kényelmesen tegyünk meg vele hosszú távokat. A brutalitást és a luxust viszont nehéz ízlésesen egymás mellé csomagolni, kötőanyagnak elektronikát kell használni. Abból pedig a GTR-be bőven jutott.
 

A kategóriában már alapnak számít az üzemmódváltó kapcsoló, amivel két injektortérkép közül választhatunk. A motor filozófiáját jól szemlélteti, hogy a dinamikus mód az alapbeállítás, és helyette választhatjuk az ECO névre hallgató takarékos üzemet. Ilyenkor a befecskendező-rendszer is az ember alá dolgozik, hogy minél többet világítson a műszerfalon a takarékos üzemet jelző piktogram.
 

Motorok Kawasaki 1400GTR

Emellé érkezik az elmúlt évek nagy slágere, a kipörgésgátló. A KTRC (Kawasaki Traction Control) rendszer a hirtelen gázadás hatására oldalra kitörő hátsó kereket hivatott megfékezni, ami a kerekek közti fordulatszám-különbséget figyelve elveszi a gázt. Meglehetősen gyorsan.
 

Motorok Kawasaki 1400GTR

Ha már a gyorsítást is elektronika felügyeli, a fékezést sem szabad felügyelet nélkül végezni. A második generációs K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive Braking Technology) lényegében egy nagyon fejlett, blokkolásgátlóval kiegészített fékrendszer. Függetlenül attól, hogy milyen arányban tapossuk a hátsót és húzzuk az elsőt, a szenzorokról gyűjtött jelek alapján osztja a fékerőt a tengelyek között. Így lehetővé válik, hogy a vezető csupán az egyik féket működteti, mégis teljes hatékonysággal lassul. Egy drága és nagy motornál a biztonsági elektronikák alapnak számítanak, a guminyomást figyelő rendszer viszont egyértelműen luxuskategória. Nem kell feleslegesen összekoszolni a kezet nyomásellenőrzésnél, a fedélzeti számítógép 2,2 bar alá eső nyomás esetén azonnal figyelmeztet.
 

Motorok Kawasaki 1400GTR

Szintén a kényelmi extrák közé tartozik a kulcs nélküli indítórendszer (KIPASS – Kawasaki’s Intelligent Proximity Activation Start System). Elegendő a motorhoz kapott transzpondert a zsebben tartani, majd ha közel értünk a géphez, elég elfordítani a gyújtáskapcsoló hatalmas tárcsáját, és mehetünk is. Nincs keresgélés a sokzsebes kabátban, minden flottul megy, egészen addig, amíg nem akarjuk kinyitni valamelyik oldaldobozt. Az egyik opció, hogy mégis előkeressük a kis műanyag vezérlőt a zsebből, és azt szétszedve egy apró, meglehetősen esetlen kulccsal elvégezhetjük a nyitás-zárást. Ennél csak egy fokkal elegánsabb opció, hogy a gyújtáskapcsoló tárcsája a végállásban kihúzható, és annak aljában is egy kulcs lapul. Ez végül is egy működő megoldás, na de egy ötmillió forintos motorba egy ilyet? A rutinos kawasakisok szerint viszont mindez érdektelen, ebben a motorban a hajtómű a lényeg.
 

A ZZR1400-ból származó blokkot addig hangolták, míg a kétszáz lóból csak 155 (Ram Air rendszerrel 160) maradt, a 136 Nm nyomaték viszont a lehető legsimábban jelenik meg. 1352 köbcentiből amúgy nem mágia nagy nyomatékot és egyenletes erőleadást kicsiszolni, de azért tényleg döbbenetes, hogy már háromezres fordulatról milyen vehemenciával lódul meg a hatalmas test, és a folyamatos tolóerő fordulatszámtól függetlenül, idegesség nélkül bármikor rendelkezésre áll.
 

Motorok Kawasaki 1400GTR

A széles hátsó gumi, a hosszú tengelytáv, meg az általános nagyság tiszteletet parancsol. Ha beértem valakit az autópályán, rémülten menekült ki a külső sávba. Volt, aki versenyezni akart, de a GTR ellen tényleg csak nagyon-nagyon kevés autónak van esélye. Egészen addig, amíg nincs oldalszél. A vitorlányi felületekbe könnyen belekap a legenyhébb szellő is. 190 km/h-nál enyhe kígyózás jelentkezett, majd 220 körül már egyáltalán nem éreztem jól magam. Az oldaldobozok leszerelése a nagy sebességnél jelentkező bizonytalanságot szinte teljesen megszünteti.
 

Az 1400GTR-ben az összhatás a legdöbbenetesebb. Ha valaki szereti a motorozást és az ennek némileg ellentmondó kényelmet és steril szélvédelmet, ráadásul hirtelen Münchenben akad dolga, nem kell mást tennie, mint felpattanni a Kawasaki szupertúrázójára, és élvezni az élet apró örömeit. A kezet melengeti a markolatfűtés, a futó záporok elsuhannak a szélvédő felett, a lábak között pedig ott búg a soha nem erőlködő négyhengeres. Csak tankolni kell megállni. Arra viszont akár kétszáz kilométerenként is sor kerülhet, ha rendesen 180 km/h fölötti tempót tartunk. Igen, ez valóban tíz liter körüli fogyasztást jelent, amit aztán országúton ECO módban meggyónhatunk, amikor 5,5-6,5 liter közötti értéket mérünk százon.
 

Ha a konkurenciát nézzük, egészen biztosan érzelmi alapon fog megszületni a döntés. A BMW K 1600 GT sokkal kifinomultabb, lágyabb és kezesebb motor, a magas presztízsnek és a példás kidolgozottságnak ára van. Alapáron 1,3 millióval kerül többe, annyiért pedig a GTR mellé vehetünk még egy motort. Szóba jöhet még egymillióval kevesebbért a Honda VFR1200F is, ami papíron ugyan erősebb, némileg sportosabb, és sokkal, de sokkal kevésbé markáns személyiség, ráadásul mire felszereljük dobozrendszerrel és markolatfűtéssel, árban alig-alig marad el a Kawától, aminek még úgy is marad egy kipörgésgátlónyi előnye.

Összegzés:

Markáns karakter, mindenen felülkerekedő nyomaték, ütőképes elektronikai arzenál és néhány bántóan igénytelen részlet. Nagy választék nincs, ez már ízlés dolga, egy biztos: a mezőnyben a Kawasakira illik legjobban a rosszfiú jelző. És jól áll neki.

Címkék:  kawasaki , 1400 , GTR , menetpróba


 
2013-03-18 17:58:30

MNorbi87

Igazad van, egy kissé más értelmezésben vette a példákat a szerző, mint te. Ott is van, hogy sportosabb, erősebb, olcsóbb, stb. Ő nem a Panhoz viszonyított. Szíve joga.

2013-03-18 16:48:34

Hogy jön szóba itt a VFR??????Azért szerintem nem egy kategória...
A 4 nagyot kellene összehasonlítani a kategóriában.. Hondánál a ST1300 Pan-European, Yamaha FJR 1300, amit jól írtak a BMW K 1600 meg ez a Kawa.

 

 
BlogPlusz
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2011-03-12
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Óra
 
Kisvárda időjárása
 
Európai kempingek
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak