litki-veteranok
litki-veteranok
Menü
 
Időjárási térképek
 
CHAT
Chat nem csak regisztrált felhasználók részére :)
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
- Szavazás
Lezárt szavazások
 
- Hírek-cikkek

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

Bukósisak teszt a javából - First class

  2013.04.13. 20:42

Bukósisak teszt: First class

Negyvenötös, de nem Colt - Indian Scout 45 1927

  2013.04.10. 21:44

A Winnetou-történeteknek nem sok közük volt a földfoglaló fehérek és az őslakosok közötti kölcsönösen empátiamentes kapcsolatokhoz. Mítoszteremtésre azonban megfeleltek, és ma már a bennszülöttek nevét viselő amerikai motormárka is legenda.

Ha valaki nem tudná, amióta 1953-ban leállították az Indian motorok gyártását, tucatnyi vállalkozás próbálta újraéleszteni a márkát és pénzt keresni a régi dicsőségből. Eddig nullához közelítő eredménnyel, sőt jelentős mínuszokkal, azonban erre most ne kanyarodjunk el. A hetvenes évek derekán, amikor elkezdtem régi vasakkal foglalkozni, még minden öreg motoros ismerte nálunk az Indiant.

 

Motorok Indian Scout 45 1927Ökörszarvkormány, kéthengeres V motor, trepnik, lábkuplung: amerikai
rendőröknek ajánlva. A Loschan-motorgyűjtemény egyik különleges darabja

BMW K1300R

  2013.04.04. 08:26

Milyen legyen egy modern utcai motor? Erős, de könnyen vezethető? Kényelmes, innovatív, biztonságos és szép? Netán mindez egyszerre? Ez esetben a K1300R-t majdnem használhatnánk etalonként.

Szöveg: berán, Fotók: Nea, berán

A BMW általában külön utakon jár a konkurenciától, nincs ez máshogy a K1300R esetében sem. Illetve igazából nem is beszélhetünk közvetlen konkurenciáról, hiszen annak ellenére, hogy van sok egyéb ezer köbcenti feletti sornégyes izomcsupasz a piacon melyek a száraz számadatok tekintetében még pariban is állnak az 1300R-rel, mégsem üti meg egyik sem „megülhetőség”, és azon elektronikai segédrendszerek terén a BMW-t, melyek egyesek szerint csak kiölik a vasat a mai motorokból, szerintünk viszont egyrészt a fejlődés velejárói, másrészt nem csak mutogatni és nagy unalmunkban nyomkodnivaló hasztalan kütyük. Éppen ellenkezőleg.

Termékpozícionálásból mindig is jók voltak a bajorok, tudják ők, hogy mi kell ahhoz, hogy portékájuk valóban jó és sikeres legyen, ez pedig az ő esetükben nem más, mint a technikai innováció, vagy ahogy ők mondják, a Vorsprung durch Technik. Tömve is van a K1300R mindennel, amit a bajorok ismernek, úgy hard-, mint software tekintetében.

BMW K1300R

Végül is ráfogható, hogy szép, de inkább különleges. Két dolog biztos: mindenki "jól néz ki"-vel fogadta, és hogy ez a formavilág csak egy BMW-n működhet.

Négy év után lett valósággá a gázolajjal működő terepmotor.

  2013.04.04. 08:15

2009 elején hallhattunk először a Track Diesel T-800 CDI nevű projektről - egy turbó-dízeles, közvetlen befecskendezéses blokkal szerelt nagyendúró terveiről. A tervek nagyjából mostanra érettek valósággá - a 2013-as modellből mindeddig hat példány készült el, ebből kettőre már van vevő, továbbiakat pedig akkor csinálnak, ha felmerül ilyen irányú lakossági igény. 

Track Diesel T-800 CDI

Tavaszi áreső

  2013.04.02. 19:48
A hazai motorpiacra leginkább a bőség zavara jellemző, hiszen gyártónként gyakran negyven-ötven típus között válogathatunk. Érdemes hát szűrnünk a kínálatot, lássuk, mely modellekre érdemes lecsapni idén tavasszal?

Egymillió forinttal a zsebünkben már bátran betámadhatjuk a kereskedéseket, ennyi pénzből már országútra is alkalmas kétkerekűt találunk a leárazásoknak köszönhetően. A Kawasaki a D-Tracker raktáron ragadt darabjait kínálja olcsóbban, a 2010 óta porosodó vasak például 890 000-ért elvihetők. A kiskerekű szupermotó főleg az alacsonyabb növésűek között lelhet sikerre, a szerény tömeg, a bőséges szabad hasmagasság és a nagyjából negyedmilliós kedvezmény igazán jó vétellé teszi a kifutó modellt.
 

kawasaki d-Tracker
Nem egy erőgép, de szerény tömegével és messze millió alatti árával jó ajánlat a D-Tracker

Szerző Szamos - 2013. március 04. Mit írjunk a fejfádra?

  2013.03.04. 08:10

Amikor valódi vészhelyzetbe kerülsz motorral, a legjobb magyarázat arra nézve, miért is volt ez kivédhetetlen, már legfeljebb csak a fejfádra kerülhet... De ne legyen így!

Felhívom figyelmedet, hogy ennek a cikknek az elolvasása erős felzaklatottsággal járhat, komoly személyiségbeli, lelkiismereti és ha a hozzátartozód is olvassa akár fizikai fájdalmakat is okozhat. Előre bocsájtom, hogy én sem vagyok más vagy jobb bárkinél, sőt lehet, hogy rosszabb. De tudok adni egy olyan kis darabkát a világnézetemből, amit kérlek, fogadj el tőlem, mert jó neked. A gyerekeim vallásos iskolában tanulnak, így elég sokat járok mostanság templomba én is. Még az elején volt, hogy a pap mindig elmondta: mennyire pórul járnak azok, akik nincsenek itt a templomban. De ezt miért nekem sulykolja, hát én itt vagyok, nemde? Na így vagyok én is az írással. Csak olyanoknak érdemes írni, akik már valamit akarnak tenni magukért. Biztos vagyok benne, hogy Te már akarsz tenni magadért, hiszen már most olvasol is róla.

A motoros balesetek gyakran végződnek súlyos következményekkel (a képre kattintva galéria nyílik)A motoros balesetek gyakran végződnek súlyos következményekkel

Csepel – a legjobb magyar exporttermék?

  2013.03.04. 07:57

Csepel – a legjobb magyar exporttermék?

Bemutató: Csepel Royal ***

2013. március 3., vasárnap 09:49
Minek szívni a hetes buszon, vagy egy lepukkant Golfban, a körúti dugóban? Pláne, hogy biciklizni menő. Az elmúlt években megsokszorozódtak a biciklisek a fővárosban, főleg a belvárosban, és ez jó is így. Jobb nadrágszár felhajt, sapka, táska megigazít és tekerés az egyetemre, a romkocsmába vagy a Deák térre. Persze nem mindegy az sem, hogy milyen a bicikli. Legyen egyedi, egyszerű, mégis feltűnő.

 

Hogyan motorozzunk csapatban

  2013.03.04. 07:34

A motorozás elsősorban szólójáték, nem csapatmunka, ám egy hétvégi gurulás a haverokkal vagy egy szervezett túra is a motoros élet kihagyhatatlan élménye. De tartogat veszélyeket. Vannak, akiknek ösztönösen megy, és közben jól érzik magukat, míg másoknak szokniuk kell az új szabályokat, amiket be kell tartaniuk.

1. Érkezzen pontosan és teli tankkal a megbeszélt helyszínre. Ne önre kelljen várni! Motorja legyen menetkész, a poggyászokat megfelelően rögzítse. Amennyiben szükséges, szerezze be előre az autópálya-matricát.

2. Indulás előtt tartsunk megbeszélést. Legyen mindenki tisztában az útvonallal. Tisztázzuk, kinek milyen gyakran kell tankolnia, ennek alapján iktassuk be a pihenőket. Egyeztessük, milyen alapvető jelzéseket használunk menet közben. Mobiltelefonja mindenkinek van, ne legyünk restek elkérni egymás számát. Egyre többen rendelkeznek sisakba épített kommunikációs rendszerrel, ez csapatban motorozásnál kifejezetten hasznos. Indulás előtt beszéljük meg, melyik csatornát használjuk.
 

Drágább, mint az életed?

  2013.03.01. 16:22
Nem meglepő, hogy sokan szkeptikusan állnak a bóják közötti lassú szlalomozáshoz, mivel a költséges és fárasztó gyakorlásnak látszólag nem sok köze van a hétköznapi motorozáshoz. Persze az elítélő vélemények általában olyanoktól érkeznek, akik nem élték még át személyesen, milyen többletet is nyújt egy ilyen oktatás...

Az egy- és kétnapos kurzusok közös eleme, hogy szakértő szemek felügyelik a mozgásunkat, és ez a legfontosabb különbség a sima, otthoni gyakorlás és a fizetős képzés között. Egy parkolóban bármikor letehetünk néhány bóját, vagy azok hiányában akár üdítős flakonokat, de a lassú körözéssel csak egy dolgot érünk el, mégpedig a beidegződött rossz reflexek elmélyítését. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az a nebuló, aki nagyjából százezer kilométernyi motoros tapasztalat birtokában érkezett az egyik képzésre, nos, neki az első nap nem a tanulásról szólt, csupán a korábban megszokott téves mozdulatokról szoktatták le, hogy azután kvázi nulláról kezdve fejlődhessen újra. Nem mondom, hogy közben minden pillanatát élvezte a sokszor hangos, határozott utasításokkal kísért körözésnek, de utólag hálás volt minden tanácsért, amivel fejlődött abban a két napban.
 

tommot
Megfordulás egy íven, lendületből, ötméteres körben. Nem túlzás azt állítani, hogy százból jó, ha egy-két motoros meg tudja csinálni, pedig alapvető része (lenne) a hétköznapi motorozásnak

Külföldi motorkerékpár forgalomba helyezése

  2013.03.01. 16:11
Számos plusz teendővel és némi kockázattal jár, ha nem itthon veszünk vasat, de a kedvező ár sokszor megéri a fárasztó utánajárást.

Mielőtt belevágnánk a vásárlás kitárgyalásába, feltétlenül meg kell említenünk a sokadszor felhozott témát, a kamu hirdetések esetét. Azt hihetnénk, hogy a jármű adásvétellel foglalkozó oldalakon és a cikkekben tucatszor megfogalmazott intelem mindenkihez eljutott, mégis a mai napig akadnak gyanútlan vevőjelöltek, akik jellemzően egy-kétezer eurót utalnak át egy ismeretlennek, az egyébként nem létező motorért. A lényeg, hogy előre utalással tilos beleugrani egy ilyen vételbe, ez alól kivételt jelenthet, ha barátunk, rokonunk személyesen ellenőrzi kint a járművet, és hivatalos formában foglalózza le, hogy a kereskedő ne adja el megérkezésünkig.
 

kulfoldi motor forgalomba helyezese
A végcél a plakett és a forgalmi kézhezvétele, de ehhez jó pár akadályt le kell küzdenünk...

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

 
BlogPlusz
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2011-03-12
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Óra
 
Kisvárda időjárása
 
Európai kempingek
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak