litki-veteranok
litki-veteranok
Menü
 
Időjárási térképek
 
CHAT
Chat nem csak regisztrált felhasználók részére :)
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
- Szavazás
Lezárt szavazások
 
- Hírek-cikkek
- Hírek-cikkek : Biciklit ötvenér'

Biciklit ötvenér'

  2013.05.06. 20:40

Ötvenezer forint. Nagyjából ez az az összeg, amennyit még jó szívvel kiad az ember egy bicikliért. Lehet ennyiért egyáltalán használható biciklit kapni? Ha igen, milyet?

Itt a tavasz, egyre többen ülnek biciklire. Kinek a fejében nem fordul meg a buszra, vagy a villamosra várva, hogy jó lenne inkább hazatekerni. Ha közlekedni nem is, legalább hétvégén gurulni egyet fagyizni. Ha megérik az elhatározás, már csak egy bicikli kell. Ötvenezer forint. Nagyjából ez az az összeg, amennyit még jó szívvel kiad az ember egy bicikliért. Lehet ennyiért egyáltalán használható biciklit kapni? Ha igen, milyet? Újat vagy használtat érdemes venni ennyiért? Ötvenezres körképünk következik.

 Phlog Girl bicycle 8252


Első lépésben azt kell eldönteni, újat, vagy használtat érdemes-e venni. Kétféle ember van: aki csak újat hajlandó venni, és aki nem. Abban a pillanatban, ahogy kikerül a bolt kapuján, bármi, legyen az autó, tévé vagy bicikli, már kevesebbet ér. Aki újat akar, vegyen újat. Lehet ennyiért kapni, de hol és milyet?

 

Ha besétálunk egy bicikliboltba, ne lepődjünk meg, ha azt mondják, ennyiért sajnos nincs új kerékpár. Ha mégis van, akkor az épp ötvenezer, vagy csak pár ezer forinttal olcsóbb. Ahogy a boltosok mondják, valahol itt húzódik az összeghatár, amennyiért már szabad biciklit venni. Ezek városi vagy trekking biciklik, nagy különbségek nélkül. A városiakon általában van dinamós lámpa, kosár, láctakaró, sárvédő, esetleg hátsó csomagtartó és általában háromsebességes agyváltóval szerelik. A háromsebességes agyváltó behatárolja a felhasználási területet, az Alföldön valószínűleg minden helyzetetben elég a három fokozat, de hegyre felfelé már kevésnek bizonyulhat. Lehet ezen vitatkozni, persze erőnlét kérdése is, de aki sokat tekerne hegymenetben érdemes egy többsebességes biciklit keresnie. Agyváltóból is van ilyen, például hétfokozatú, de az nem esik bele az ötvenezres körképbe. A trekkingen néha keskenyebb, kevésbé mély bordázatú a gumi, és első-hátsó váltó is van. A kínálat nagy részét női vázas modellek teszik ki, nem mintha sokkal több nő vágyna ilyen biciklire, de férfiaknak is praktikus a mély csőelvezetés. Fel- és leszállásnál például nem kell az öltönynadrágot az utcakoszt összeszedő hátsó kerék fölött átemelni. Ezeket mind marokváltóval szerelik,  amivel könnyű véletlenül félreváltani, és töri a kezet, viszont nem emelkedik ki a kormányból, tehát nem akad be sehova és nem törik le. Ilyen bicikli például a Neuzer Balatonja.

Hol maradnak a teleszkópok, és a tárcsafék? Sehol. Ötvenezerért egy normális teleszkópot lehet venni, nem teleszkópos biciklit. Amelyik új biciklin ennyiért teleszkóp van, az nem jó teleszkóp. A körkép kapcsán megnézett áruházi kerékpárok közül egy első teleszkópnak sem volt normális hosszúságú rugóútja, és vagy betonkemény volt, vagy a legkisebb mozdulatra is elsüllyedt a villa felső része. Tegyük fel, hogy találunk egy olyat, amin ezek a paraméterek stimmelnek, akkor sem lesz jó, higgyük el. A persely egy idő után kikopik a szárban, és a teleszkóp stabilitását veszti. Ekkor jön a meglepetés, a persely műanyag, tehát nem javítható. Persze javítani csak akkor lehetne, ha hozzáférnénk, de volt olyan teleszkóp, ami nem is szétszedhető. Ezek után félve tesszük fel magunknak a kérdést, hogy a pár tízezres, összteleszkópos downhill stílusú biciklik hátsó teleszkópja lehet jó? Nem. Talán egy szezont még le-fel rugózik, de utána kileng minden irányba, és megállítani reménytelen. Tanulság: ennyiért maradjunk a merev villás, merev vázas bicikliknél.

Ha abból indulunk ki, hogy csavart sem mindenki a csavarboltban vesz, hanem a nagyáruházban,  el is érkezünk az ötvenezer forint alatti biciklik birodalmába. Persze az sem mindegy, milyen áruházba térünk be. Ha egy helyen kávét, kenyeret, plazmatévét és gyerekpapucsot árulnak, azaz a klasszikus nagyáruházakban, feltehetőleg kerékpárt is találunk, még a választék is van. Csábítóan kedvező árak, vicces fantázianevek, és sok-sok műanyag. Ezek közül igazából a sok műanyag jelent problémát. Hogy miért?

A műanyag törik. Mondhatjuk, hogy vigyázunk és nem csapjuk oda semminek, akkor nem törik, de fog. A műanyag-műanyag- és a műanyag-fém- találkozási pontoknál is. Arról nem is beszélve, hogy egy hidegebb helységben tárolt tél után elég csak ránézni a műanyag alkatrészekre, és már halljuk is, ahogy reccsenek. Műanyagból lehetnek a fékkarok, a váltókarok, a pedálok, de műanyag lehet a dinamó háza is. A nagyáruházi bicikliken a fémalkatrészek is gyengék: nincs bennük elég anyag, tehát hajlanak és a kidolgozottságuk sem a legprecízebb.  Egyszerű példa: a kitámasztó nem bírja el a biciklit.

A bicikliboltok és a nagyáruházak között van még egy állomás, amiről eddig nem esett szó: a sportáruházak. A sportáruházak nevükből fakadóan sporteszközökkel foglalkoznak, nem tehetik meg tehát, hogy lejárassák magukat. Ennek megfelelően jobb termékeket árulnak a klasszikus nagyáruházaknál. A sportáruházak általában saját márkás bicikliket árulnak körülbelül annyiért, vagy kicsit olcsóbban, mint az ismert bicikligyártók termékei. Sem minőségben, sem dizájnban nem maradnak el tőlük. Az aktuális trendeket sokkal jobban követik, mint a nagyáruházi termékek, azaz nincsenek csilli-villi sokteleszkópos biciklik huszon- harmincezerért; ötvenezer alatt rendes fékkel szerelt, acélvázas, nagyrészt merev villás biciklit kapunk.

A sportáruházak előnye a nagyáruházakkal szemben még, hogy nagyobb a választék, és helyben szerelés is történik. Ez azt jelenti, hogy használatra kész biciklit kapunk, nem kell nekünk otthon felszerelni a pedálokat, beállítani a kormányt és a fékeket, hogy ezért néhány ezrest is legomboljanak rólunk. Kiegészítők tekintetében is jobban állnak a sportáruházak. A biciklivel együtt gyorsan megvehetjük a lámpákat, sisakot, világító mellényt és a kulacsot is. Amilyen színben és méretben szeretnénk. A szolgáltatások és az egy helyen minden megvásárlásának lehetősége pedig nagyon kényelmessé teszi a sportáruházi biciklivásárlást.

Shimano váltós, az már jó,ugye?

A Shimano nagy múltra visszatekintő kerékpáripari gyártó. Főként a váltóikról híresek. Nem véletlenül, az európai gyártóknál hamarabb tudtak pontosabb, jobb szerkezeteket tervezni. Joggal merül fel a kérdés, ha Shimano váltó van egy biciklin, akkor az már jó? Nem feltétlenül. Ahogy a versenyszférában mindenhol, itt is azt adja a gyártó, amit kérnek tőle. Ennek megfelelően az olcsó bicikligyártók is sokszor szerelik Shimano szettekkel a termékeiket, de ezeket nem szabad összekeverni a biciklis versenysportban használt legendás, vagy akár mostani modellekkel.

Ha elhatárolódunk az újbicikli-vásárlástól, vagy egyszerűen bukunk az általunk patinásnak, a többség által nagy valószínűséggel inkább lepattantnak titulált gépekre, más világ nyílik meg előttünk. Az ilyen üzletek legtöbbször olajos kis boltokban, piacokon és az interneten köttetnek. A használt bicikliknél egy szabályt nem szabad elfelejteni: mindenhez hozzá kell nyúlni. Van, amihez korábban, van, amihez később, és nem csak a lánc, fékpofa finombeállításokról van szó. A használtkerékpár-piac slágere évek óta az országúti. Ami az árakat illeti, egy út van: felfelé. Ezek a biciklik évről-évre nagyobb  eszmei értéket is képviselnek. Amelyik tavaly még 35 ezer volt, az idén nagy valószínűséggel 40 vagy 45 ezer. Régebben teherautószámra érkeztek a biciklik az osztrákokról, mára  náluk is elfogytak.

Gyűlnek a karcok is a használat során, tehát a szép fényű példányok száma is egyre kevesebb. Meg persze a divat. Aki ilyenre vágyik, nem árt, ha tudja, az országúti biciklivel, vagy abból átépített egysebességessel, vagy fixivel való közlekedés kompromisszumokat követel. Aki ezt tagadja, hazudik. Persze a trendiség bármit képes ellensúlyozni. Főként acél vázak teszik ki a kínálatot, de a Cro-Mo ötvözet sem ritka, utóbbi sokkal könnyebb. Ezekhez a biciklikhez általában két okból szokás nyúlni. Az egyik, akárcsak az autóknál, a csinosítgatás, vagy átépítés. A féké még indokolt is lehet, ami sokszor inkább csak lassító segédberendezés. Nem azért, mert rossz, hanem mert ilyennek gyártották harminc éve. A másik ok, ami miatt hozzá kell nyúlni, egy esetleges karambol. Villatörés után egy egyszerű cserével újra tekerhetünk, de váztörés esetén érdemesebb elgondolkozni a cserén. Nem érdemes egy nagyon lepukkant bringát sem venni, azzal a felkiáltással, hogy úgyis mindent cserélnénk, érdemes egy olyasmit megvenni, ami már közel áll az elképzeléseinkhez.

Az áruházi biciklik persze használtan is jelen vannak, a piac be is árazza őket, akár már 10 ezer forintra. Ennyit meg is érhet, de itt is érvényes, ami az újaknál: a lehető legegyszerűbb, legkevesebb műanyag alkatrészt magán hordozó bringákat keressük.

A titkos tuti tipp a használtpiacon: mountain bike. A kilencvenes évek slágertemékei mai szemmel nem igazán szépek, de jók. Képbe kerülnek az alu vázak, pillangóváltók, váltófékkarok, sőt akár az igazi teleszkópok is. A mostani áruknál olcsóbbak valószínűleg sose lesznek. És hogy meddig bírják? Örök élet plusz egy nap. Néha meg kell olajozni a láncot, vagy beállítani a váltót, és használni. A ballonos gumi ugyan több lábmunkát igényel, mint egy 7-8 bárra fújt, keskeny kerekű országúti, de legalább nem harapjuk el a nyelvünk, ha egy pillanattal korábban jön a padka, mint számítottuk. Sokan könnyíthet a napjainkon, ha a fél centis profilmélységű széles gumikat simább, kicsit keskenyebbre cseréljük. A vásárlók még nem kapták fel a fejüket, ezért mountain bike-okból még hatalmas a választék, és talán kevésbé kell aggódnunk a lopás miatt is. Persze a messziről virító feliratok, metál színek és minták ma már inkább viccesek, mint menők, de a finoman kattanó váltó, elnyűhetetlen váz és jól fogó fékek hamar kárpótolnak.

Ezeken kívül is vannak még kerékpártípusok a meghatározott összeghatáron belül, amikről érdemes néhány szót szólni. A holland típusú biciklik a városi kerékpárok előnyeit hordozzák magukon kecsesebben, némi eleganciával. Itthon is fut belőlük jó pár, használtan 30-40 ezer között találunk is. A baj, hogy semmi sincs hozzá, mindent a hazájából kell rendelni horror áron. Vehetünk még összecsukható biciklit is, újonnan, de az inkább csak rövid távokra célszerű. Ezen kívül még vannak cruiserek, melyek használtan pont becsúsznak az összeghatárunk alá. Mint a motoroknál, itt sincs mit magyarázni. Egyszerűen van, aki erre bukik.

h i r d e t é s

Hozzászólások

  • 2013.05.04 10:55:22simsonfighter

    [link]
    Én egy ilyet vettem még 4-5 éve 80-ról volt leárazva 60-ra, az első teleszkóp tényleg csak mutatóba van rajta , de még is csak jó vásárt csináltam, ennyi pénzér pontos váltó, jó fékek, masszív felnik, alu váz. A gumi kérdést meg egyszerűen megoldottam, van hozzá egy pár 2,35-ös meg egy pár 1,3-as országúti continental :)

  • 2013.05.04 11:05:38bakopi

    Én ebben a webáruházban találtam igazi gyöngyszemeket, Németországból. Ne tévesszen meg senkit, hogy olyan kevés bringa van fent.Korrektül felpostázták a terméket Debrecenből, Pestre --> www.ebringabolt.hu

  • 2013.05.04 11:42:27Breacher

    "Kinek a fejében nem fordul meg a buszra, vagy a villamosra várva, hogy jó lenne inkább hazatekerni."

    Már ezen az oldalon? Szerintem mindenki felül a motorjára és belátható időn belül akár a Gellért hegyre is fel tud jutni.
    Csak én nem értem mi a búbánatot keres itt egy bringás cikk? Közlekedés szempontjából mi előnye van akár egy robogóval szemben is? Maximum a benzin. Cserébe a hatótáv is kisebb.

  • 2013.05.04 11:46:17Gekko

    @Phárosz hajtója: Aztán minek egy bringába teló? Te komoly bringás... Netán montizol? LOL...
    Lapos helyeken még váltó sem kell, pláne nem 21 sebességes. 3 sebességes agyváltó pedig majd mindenre elég ha közlekedsz vele...

  • 2013.05.04 11:51:24butschq

    22 ezerért vettem tavaly egy régi KTM országútit. Fel volt szerelve sárvédőkkel, dinamós világítással stb. Vettem rá új gumikat, és bőven 50 alatt maradt az ára. És használatban van napi rendszerességgel.

    Másik bicajom egy Merida 20 MD, tavaly óta használom, volt ideje bizonyítani. Nyáron egy 1700 km-es Hajdúdorog - Róma távot tudtam le vele, szinte hiba nélkül. Igaz az már bőven nem az 50 ezres kategória :)

  • 2013.05.04 11:52:37Darkcomet

    "Ha csupán a 7-es buszt kívánja kiváltani a mókus, akkor még az 50 is komoly lélektani határnak hangzik. Ha jól jött le, a cikk nem a trendet követőknek, a sportból bringázóknak, vagy a megszállottaknak szól, hanem azoknak, akik jóidő esetén másként szeretnének leizzadni, mire beérnek a melóhelyre, mint amit a BKV nyújt."

    Ez így nem igaz. Nem a tred követéstől van szó, hanem arról, hogy városi, külvárosi forgalomba biztonságos bicajt kell venni. Magyarán a bicajon kell lenni jó mínőségű első-hátsó fékrendszernek (és itt nem tárcsafékekre gondoltam), hogy bármilyen körülmények között meg tudjon állni a bicajos, és váltós bicaj esetén megbízható első és hátsó váltóra, váltókarra. A minimum dupla falu felniről már nem is beszélve, ismerve a hazai útviszonyokat, és még sorolhatnám. Ezeket a cuccokat egy újonnan 50 ezer HUF-os kerékpáron nem kapod meg. Tehát nálam a relatíve drága bicaj nem a villogásról szól, hanem a biztonságos közlekedésről, ezért 80 ezer HUF alatt szerintem nem érdemes biciklit venni.

    A cikkben érdemes lett volna megemlíteni az épített bicajokat is. A bicajszervizek nagy részében összeraknak egyedi igény szerint kerékpárokat. Szerintem ez az egyik legjobb megoldás, mivel a pénztárcához lehet alakítani az elvárásokat, vagy fordítva. Ráadásúl a minőségibb főegységek mellé nem kell drága, márkás cuccokat vásárolni. Nekem egy épített trekkingem van, két éve rakattam össze 110 ezerért. Azóta csak a fékpofákra költöttem, meg a tavaszi és téli felkészítésre.

  • 2013.05.04 11:52:44álfirkász

    @Gekko: például azért te zseni, mert ha jó teló van benne, azzal lényegesen kényelmesebb, komfortosabb tekerni, még a "sima" utakon is. Ja, hogy te még nem láttál olyat? Én kérek elnézést!

  • 2013.05.04 11:54:40álfirkász

    Egyébként mai árakon számolva, 100-120 alatt csak akkor vegyél biciklit, ha a lakásod 200m-es körzetét nem akarod elhagyni vele!
    Ekkor viszont semmi extra, se teló, se váltó...

  • 2013.05.04 11:59:14lujo22

    sztem ha valaki azt akarja, meg is találja a biciklit, ahová letámasztotta, az árának kb. 10%-át egy biciklizárra költse, főleg pesten.

  • 2013.05.04 12:02:30VI 1.6

    A férj:hol tudok ilyen tuttti bicajt venni????

  • 2013.05.04 12:24:05lujo22

    ahogy elnézem, Ausztráliában :D
    [link]

  • 2013.05.04 12:32:33Schultenbräu

    Én külföldön használom most már a második bringámat full városi közlekedésre. Ahol kultúrája van a biciklizésnek, ott az autót tényleg csak nagy ritkán kell elő venni, egy tankkal el is megy két hónapig.
    Három éve biciklizek napi szinten: Két hónap után az első Merida Matts MTB helyett olyan gyorsan igyekeztem valami városban is használható kerékpárt venni, mint a huzat. Az én meglátásom szerint egyszerűen az MTB nem városba való: Bővebb szárú nadrágot bekapja az első fogaskar, akár milyen sárvádővel sáros leszel, és a csomagot sem tudod hova rakni. Aki azt mondja, hogy neki megfelel, az vagy nem használja teljes intenzitással városban, vagy mazochista. Tehát amilyen gyorsan csak tudtam lecseréltem egy Trekking kerékpárra (aki még inkább városit akar, annak City kerékpárokat kell keresnie (könnyebb felszállni rá a váza miatt). Kényelmes üléspozíció és kormány, csomagtartó (+ kosár került rá), dinamós lámpa (nem lopják le), láncvédő (nincs több becsípődő nadrágszár (tudom van nadrágösszefogó)), első villa van, de csak ilyen modell volt, és rendes sárhányók. Az eslő sárhányót még így is érdemes meghosszabbítani (http://www.konstantin.shemyak.com/blog/wp-content/uploads/2009/09/diy-mudflap.jpg), ha nem akar valaki sáros cipővel érkezni esőben. LEhet hogy nagypapás, de kint a kutyát nem érdekli, nem villogni kell. Esőben az összes MTB-t használónak sárcsík van a hátán. Hehe... :)
    Egyébként jó dolog a bicaj, de csak sík városban. Én három év alatt meguntam, hogy ha haza akarok jutni, akkor állandóan dombra fel. (Kb. mint Veszprém.) Úgyhogy jövőre a biciklit egy 125-ös városi robogóra cserélem inkább, esőben meg megyek busszal.

  • 2013.05.04 12:32:42Kand_Úr

    Nekem egy Cube van 200-ért vettem, de megérte minden fillérjét. Az ember akkor látja a különbséget, ha egy sz.rról átül egy jóra. Olyan különbségek vannak mint az autóknál!
    Nem mellesleg ezzel a padkáról tempóval úgy jövök le, hogy meg sem érzi a keró, pedig 100+ kg vagyok...

  • 2013.05.04 12:33:43Mertcsak

    Én tavaly vettem egy trekking biciklit. 58.000 Pénz volt teljesen felszerelve, szaküzletben. Melóba járok vele naponta, oda-vissza 21 km. A váltót kell néha állítani, amúgy nincs vele gond.
    A buszbérlet többe kerül egy évig, simán megérte.

  • 2013.05.04 12:35:31zobod

    A lényeg, hogy napi használatú járműnek, durva terhelést kapó sporteszköznek, vagy csak időnként bringázni kell az a kerékpár? Nekem utóbbira van több mint tíz éve egy komoly biciklisek által nevetséges kategóriába sorolt hauser leopard, igaz, már évek óta nem használom mert kidurrant a gumija, és franc sem fog vele nyűglődni, valahol a mosókonyhában van azóta... meg mikor vettem, 84kg voltam, most laza 100, a terhelhetőségében sem vagyok biztos :) Városban, meg autóval is járható földúton tekeregni tökéletes volt nyaranta, a hátsó kerék teleszkópos felfüggesztése elviselhetőbbé tette a gyenge minőségű vidéki utakat és a földutakat, mint egy merev felfüggesztés. Az első villa teleszkópja sem komoly darab, de a célnak tökéletesen megfelel. Szóval nem kell leszólni ezeket a kommersz cuccokat sem, van akinek nem kell több. Jármű célra asszem' én is az 50K limitet lőném be, de lehet csak a felét, városba minek több? Ez a kérdés egyébként tényleg érdekel, hogy pl. egy 200e ft-os komolyabb járgány, és egy 20e ft-os tescos bringa közt, ha csak közlekedni használom városban jó időben, akkor mi lesz az a hatalmas különbség, amiért az árdifferenciát megéri kifizetni?

  • 2013.05.04 12:47:31droid_

    Phárosz hajtója: te miről beszélsz? egy komolyabb teló alsó ára 250.000 körül van. az 50.000-es telósok bohócok.

  • 2013.05.04 13:08:25katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád

    .

  • 2013.05.04 13:11:11katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád

    @Phárosz hajtója: "mivel a két pofa közül az egyik fix" - úszó féknyeregről nem tetszett hallani? Autókon is tipikus megoldás a mai napig, nem ördögtől való dolog. Ami már nagyobb gond, hogy sok ilyen tárcsaféket mintha "szemre" raknának össze, a fékbetétek fele a levegőbe harap, a tárcsa belső fele meg dísznek van csak, szóval szépnek szép, csak megállni ne kelljen vele...
    Amúgy 150-ért már használható autót veszel, egyszerűen nem értem, MI KERÜL EZEN A FOTELON 7200 FORINTBA?!

  • 2013.05.04 13:18:10Martian

    "CSENGŐ ,amivel jelezni lehet az előttem sétáló embereknek,hogy jövök"

    Most buktál le, hogy járdán bringázol (és a gyalogosok között a fék helyett a csengőn a kezed)
    :)

  • 2013.05.04 13:19:57foodlfg

    Magellán Hidrát vettem kb 10 éve 50 alatt (nincs rajta semmi teleszkóp). Semmi baja nincs, jól használható.
    Van rajta egy most 2000 forintos váltókar, amit itt gondolom a kis biciklis sznobok közül többen leköpködnének, de mégis még mindig teljesen jól működik, kényelmes és folyamatosan váltok vele, nem fixis hülyegyereket játszok, mint sokan mások.
    [link]
    Röhögtem, amikor a haverom 120e bringájával később tudott megállni mint én, mert annyira szarok rajta a fékek...

    Jó bringát kell venni nem pedig drágát és felesleges 100e környékén költeni egy városi biciklire.

  • 2013.05.04 13:23:30Martian

    "Ez a kérdés egyébként tényleg érdekel, hogy pl. egy 200e ft-os komolyabb járgány, és egy 20e ft-os tescos bringa közt"

    Az utóbbi esetében olyan alkatrészek készültek (nem karbonszálas) műanyagból, amelyeknek fémből kéne lenniük.

  • 2013.05.04 13:30:21Martian

    Van olyan bringaszervízes ismerősöm, aki csak akkor hajlandó olcsó tescos bringát szerelni, ha egyúttal kicseréli rajta az ilyen balesetveszélyes alkatrészeket (+50-60 ezer Ft), merthogy olyan gépet nem ad ki javítás után a kezéből, amin pl. műanyag fékkar van.

  • 2013.05.04 13:35:07Yakk

    Nekem egy kérdésem volna:
    Trekking/városi kerékpárnál (városi használatra) mik azok a tényezők amik legjobban befolyásolják a sebességet? Munkába járáshoz gondolkozom egy gépen, de fontos lenne hogy gyorsan is tudjak vele haladni. (Országúti nem jön be). Mit ajánlanátok?

  • 2013.05.04 13:35:57mindegy ha szereted

    Darkcomet: eltúlzod szerintem. Ráadáasul a 7-es busz nem jár elővárosban, hanem belvárosi járat. Oda tökéletesen elég egy normál bringa fékje és felnije, nem kell ezt a dolgot misztifikálni.
    Egy egész szezont jártam Pestlőrincről Lágymányosra egy kommersz Hervises Balance-l. Semmi különleges nincs rajta, és semmi probléma nem volt vele; se a fékkel, se a felnivel, semmivel. Pedig kellett padkázni, volt kátyús, szar út, stb., úgyhogy bőven elég egy ilyen semmi bringa is. Aztán abbahagytam, mert utáltam, hogy állandóan leizzadtam és zuhanyoznom kellett, naponta kétszer tiszta alsónemű, stb. Ez volt a dárga, nem a birnga...

  • 2013.05.04 13:41:59TaaT

    Fater egy helyi lomistól vett 5.000ft-ért egy acél vázas, 28-as, 5 sebességes agyváltós, jó esztétikai és műszaki állapotú bringát. Több nem is kell a napi munkába járáshoz.

    A hobbi bringázás meg egészen más tészta...

  • 2013.05.04 13:48:33hpapagaj

    Es a vegen ott a Neuzer bicaj, aki az osszes hulladekot is szallitja az aruhazakba. :)

  • 2013.05.04 13:59:49Schultenbräu

    @Yakk, 2013.05.04 13:35:07: Városba a legfontosabb, hogy minél simább, aszfaltra való gumi legyen rajta, hogy könnyen guruljon. Ha egy kis komfortot akarsz, akkor lehet egy ballonosabb típus. A legtöbbje többsebességes, így nagyobb sebességnél felváltasz.

    Egyébként tényleg nem kell szerintem se túlmisztifikálni ezt a dologt: Duplafalu kerék, meg mittudomén. A márkásabbat is esetleg azért érdemes megvenni, mert jobb minőségű alkatrészek vannak benne, bár ismerős 140 ezres Kellys-én a váltó fél év után darabokra esett, pedig alig vált szinte. Aki nagyon akar elkölthet egymilliót is egy bringára, de a legtöbb városba teljesen mindegy mivel megy az ember:
    - a fékek fogjanak rajta,
    - váltson a váltó (ha van),
    - legyen rajta csengő és
    - rendes sárhányó,
    - ki lehessen támasztani,
    - kényelmes legyen, és
    - igény szerint esetleg lehessen rá pakolni (sokkal kényelmesebb a táskát nem a háton cipelni).
    - Jó(bb) fajta lakat.
    - ha elemes lámpák vannak rajta, azok könnyen leszedhetőek legyenek, mert azokat lovasítják meg elsőnek.
    Ezen felül van aki átfúrja a nyeregcsövet egy csavarral, hogy ne lehessen olyan könnyen kiszedni, plusz érdemes kicserélni a gyorszáras felnicsavarokat rendesre, mert előszeretettel lopják őket mindenhol.

  • 2013.05.04 14:14:06bobeszedulacika

    mindegyik hülye aki 5000-nél többet áldoz a bicajra!egymillió? normálisnak nem nevezném!
    és mi az hogy sárhányó???max a kerék hányhatja a sarat amire a tudatlan gondol azt sárvédőnek nevezik!!!

  • 2013.05.04 14:21:04Schultenbräu

    Teljesen mindegy minek nevezik, én már mindenféle változatban hallottam: sárvédő, sárfogó, sárhányó - a funkciója a lényeg, ez ráadásul nem szakmai fórum, de azért örülünk, hogy benéztél. :)

  • 2013.05.04 14:25:36Kopasz Szuzukis

    Kettler Alurad ! ! !
    Minden városi kerékpárok királya! Eddig három volt. Mindhármat német importból, használtan vettem. Nagyon precíz, nagyon strapabíró, jól megcsinált szerkezetek. Nem beszélve arról, hogy a súlyuk fele a normál, és harmada-negyede az agyonhájpolt össztelós teszkógazdaságosoknak. Ezért aztán hajtani is könnyebb. Sajnos mindhármat reprivatizálták. Nem számított, hogy drága, acélbetétes, csuklós lakat, vagy bivalylánc.
    A mostanit gondosan "felkészítettem". Mindenféle régi festékből 1 kicsi összekeverve, bringára félig koszlott ecsettel felmázolva. Gumimarkolat szigetelőszalaggal betekerve. Baromi randa, mintha valami szemét lenne. Nem is akarják ellopni.

  • 2013.05.04 14:25:39Martian

    "mindegyik hülye aki 5000-nél többet áldoz a bicajra!"

    Ilyen alapon az is, aki több mint 50 ezret motorra vagy több, mint 200 ezret autóra... :)

  • 2013.05.04 14:35:35noNicasil

    Itt, a nyugati széleken a helyi lomisokat járom be, összeszedem az általuk behozott bicajokat, amit kell rendbe teszem rajtuk, és már mennek is boldog, szerető gazdijukhoz :)
    A tapasztalatom az, hogy alkalmi bringázásra, esetleg melóba járáshoz még mindig a legjobb választás egy használt Puch. Soha el nem használódó alkatrészek, kényelmes üléspozíció, kicsi a "hajtáslánc" vesztesége, és még az armageddon utáni időkben is tudja használni őket az újra civilizálódó emberiség :) 15000-ért pedig olyanokat lehet venni... Ja, és a vevőim kétharmada Budapesten és környékén él.

  • 2013.05.04 14:50:34Dr_utcai_arcos

    Ja és mielőtt valaki nekem esik, egy Hervises Balance-om van, aluvázzal első teleszkóppal (terepen kipróbálva, nagyon jó!) készletkiszóráskor 29900 volt. Csak akkor sérült kicsit, amikor egy autós "kolléga" előtt dönthettem, hogy a bici úton neki megyek vagy eléfekszek -az utóbbit választottam.

  • 2013.05.04 14:52:21Kis ördög

    foodlfg
    Teljesen igazad van nekem is egy Magellán Hidrám van igaz ez elött 5 évvel vettem 48 ezerért csak gumi és fék betét csere volt rajta naponta megyek vele és semmi gond a váltóval stb nagyon jó kis gép és lehet használtan is venni nem is olyan drágán azért meg ,hogy privatizálják nem érdemes drágábat venni.

  • 2013.05.04 14:53:57Kis ördög

    [link]

    Nem reklámból csak ugy

  • 2013.05.04 15:07:26De gustibusaut bene, aut nihil

    Yakk:
    gumi mintázat, szélesség, megengedett legnagyobb nyomás.. a többi másodrendű :)

  • 2013.05.04 15:11:34Sword

    Jó pár éve nem követem a biciklikkel kapcsolatos dolgokat, árakat meg pláne nem.
    Utoljára 8 éve vettem magamnak. Nem vagyok profi, nekem a bicikli csak egy közlekedési eszköz, néha rövidebb (15-20km) utakra, de többnyire városban használom. Tehát nálam a ~100ezres, meg aluvázas kategória felesleges. 8-10 éve 30K környékén mentek az egyszerűbb shimano cuccokkal szerelt hauserek. Az akkoriban már bevált névnek számított. Kicsit többért vettem egy szintén magyar magellant (hydra), amit azóta is megelégedéssel használok. 50 ezerért hasonló színvonalú össztelós bicajokat vesztegettek a boltokban (nem hiper).

  • 2013.05.04 15:16:08Lui_

    Ha valaki még nagyon rohan, szerintem még a Norautonál Neuzer -ből kap olcsón, még láttam párat:
    [link]

  • 2013.05.04 15:24:22R_Gábor

    @zobod: "egy 200e ft-os komolyabb járgány, és egy 20e ft-os tescos bringa közt, ha csak közlekedni használom városban jó időben, akkor mi lesz az a hatalmas különbség, amiért az árdifferenciát megéri kifizetni?"
    Szerintem azt a bringát érdemes megvenni, ami újonnan volt a 200 ezer Ft-os kategória. Én ilyet vettem 55-ért. Van egy régen újonnan vett, de nagyon kommersz bringám is. A különbség köztük annyi, hogy pl. a minőségi kerékpár minőségi váltójával váltok, ha úgy tartja kedvem, és a váltás egy kattanással megtörténik. Emelkedőn is. Ezzel szemben a gagyi kerékpár ócska váltójával váltok, mire az elkezd kerregni, aztán a csillagok állásától függően vagy sikerül a váltás, vagy nem. Ha emelkedőn vagyok, ez simán azt jelenti, hogy esetleg elvész a lendületem, és le kell szállnom. Én már annyit dühöngtem az ócska kerékpárom miatt...

  • 2013.05.04 15:26:09vladek

    Jó cikk volt! Egyébként meg Puch forevör, kibírt 30 évek, kibír még 30-at, nyugati határszélen még mindig szép számmal lehet kapni szép állapotú ex-osztrák darabokat.
    A női váz mellett egyébként az is szól, hogy ha gyerekülést akarsz rárakni, akkor nem rúgod le a gyerek fejét felszálláskor... Egyébként a gyerekülésesdi is megérne egy cikket!

  • 2013.05.04 15:34:25kis59

    Én egy 20kFt-os tecsó bringával (Neuzer) hordom haza a gyereket másfél éve az oviból. Jó, mondjuk az egyik váltókar atomjaira hullott két hét után, de más gondom nem volt vele...:))
    Én elvből nem vennék drágát, mert folyton azért kellene aggódnom, hogy mikor emelik el.
    Viszont gondolkodom egy "lomis" aluvázas vételen, mert a mostanit nem tudom feltenni a vonatra.

  • 2013.05.04 15:39:47Darkcomet

    mindegy ha szereted: Nézőpont kérdése. Ha szigorúan belvárosi közlekedésre gondolunk, azt is csak jó időben, mondjuk tavasz közepétől nyár végéig, akkor egy kavics, igazad van. Ha a hozzám hasonló őrültekre gondolunk, akik télen-nyáron bicajoznak, akkor az ilyen kerékpár már kevés. Ráadásul én Megyerről megyek mindenhová, és itt ugye játszik némi Megyeri út, külső Váci út is napi szinten, egy Fóti út Megyeri út kereszteződésnél meg azért ajánlott stabilan megállni, akár télen is, de a stabil, szinte azonnali megállás felbukás nélkül akárhol ajánlott akármilyen közlekedési viszonyok között is. Itt viszont nem szabad sajnálni a pénzt a fékektől, kerekektől, gumiktól. De ez csak a saját véleményem. Kényszerből én is használtam 50 ezer HUF-os bicajt egy darabig, mert az előző Gepida trekking klón bicajomat ellopták, de komolyan mondom, gyakran halálfélelmem volt rajta.

  • 2013.05.04 15:42:32bobeszedulacika

    Martian!!!
    nem azok nem hülyék!azokat nem kell tekerni nem ázok van benne rádió tv... és megvéd egy esetleges balesetben a csajomat meg tudom benne...!és ezer és ezer indok szól még mellette!
    Schultenbräu!!!
    tudod ,idd ki vagy vidd ki...az sem mindegy!nekem legalábbis nem!

  • 2013.05.04 15:47:50СubE

    Az elfogadható bringák 5-600ezer ft körül kezdődnek, alatta csak azok vesznek bicajt akik nem akarnak sokáig élni. Méghogy teló 50 ezerért, hol élsz te? Nálam csak a fékbetétek + tárcsák kerültek 370 ezerbe öreg. A két gumi 180 ezer volt, olyanok, hogy a százas szöget is elgörbítik, ha ráhajtasz velük. A vázam olyan erős, hogy egyszer egy defektes kamion alá toltuk be a bringát, azzal támasztottuk ki a negyven tonnás pótot.

  • 2013.05.04 15:49:55bobeszedulacika

    ja és kérem kedves környezetvédő urak és hölgyek!tessék szépen leszállni a zebrán áttolni és vissza ülni mert annak a nevében is benne van hogy gyalogátkelőhely!
    a járdán nem karipirozni össze-vissza!
    betartani a KRESZ-t mert van nektek is! nem vissza pofázni és beinteni ha valaki szóvá meri tenni!
    és nem bele bújni a seggembe!mert............rábaszol úgyis!
    és az apámnak aki már 74 éves és világ életében egy bicaja volt és még bármikor le teker úgy 10 km oda meg vissza ....egy háborúban elhagyott bicikli az, de még van benne vagy száz év és csak acélból készült meg gumiból...már az apja is azt hajtotta!...évente tavaszal lekeni olajal ennyi a karbantartás!

  • 2013.05.04 15:51:10bobeszedulacika

    СubE!=marha!

  • 2013.05.04 15:56:13Bazsi(HUN)

    ...én azt hittem, hogy ez egy motoros oldal! Bár az elmúlt időszak (talán pár éve?) mélyrepülés... Mindig bebizonyítjátok fiúk, hogy van lejjebb, köszönöm! :D

    Egy kis OFF, mivel az egész poszt egy nagy OFF: mindegy mennyi a bringád, szeresd, és vigyázz rá, ennyi...

  • 2013.05.04 15:58:09közödeszed

    az én vágyam egy gary fischer tarpon ...soha nem lesz rá pénzem ebben az életben..de addig is ott az acélvázas használtan vett majd' 15 éves mtb-m arra a napi 10 km-re jó az is....

  • 2013.05.04 15:59:36Zirowe

    Annyira vicces az itt hozzászólók többsége.

    "2-600ezer ft alatt nem találsz normálisat, csak olyat, ami megöl".

    Akkor vegyetek ennyiért, nyomorult hipsterek!

  • 2013.05.04 16:03:57СubE

    bobeszakárki, ki engedte meg hogy hozzám szóljál? Néhány hete találkoztam egy olyan surmóval mint te, ő sem adta meg a kellő tiszteletet. Azóta is a László kórházban fekszik öntudatlanul és egy bicikli kormány áll ki a seggéből. Ne akarjál így járni.

  • 2013.05.04 16:06:35bobeszedulacika

    kik bicajoznak???
    akiknek nem futja drága bicajra:a seghulyék akik nem tudnak levizsgázni semmilyen kategóriában...!
    esetleg az öregek mint apám ,akinek nincs szűksége már semmi másra ,arra a pár száz méterre a boltig vagy templomig!
    stb stb...
    akinek futja drága bicajra:az első hogy hülye a vizsgához!
    volt neki de bevonták mert .......:ivott,narkózott,ölt vagy nyomorékká tett,stbs stb!

  • 2013.05.04 16:08:33bobeszedulacika

    cube=második csoport!mindegyik esete!

  • 2013.05.04 16:53:55Martian

    "van benne rádió tv"

    Sikeres ember helikopterrel közlekedik és nem dugóban tévézik, rádiózik... :)

  • 2013.05.04 17:21:14Sword

    Zirowe: Teljesen egyetértek. Én nem vagyok irigy, csak be kéne látniuk, hogy attól, mert ők anyagilag jól el vannak engedve, attól még a többségnek ez bőven luxus.
    600k-ból már tök jó használtautók tömkelegéből választhatsz. Ennyiért bicajt venni erősen luxus kategória. Persze ha ennél az analógiánál tartunk, akkor megjegyezhetnék azt is, hogy aki 30 millió alatt vesz autót az hülye és meg akar halni. Nyilván ha az lenne a hobbim, hogy 100km-t tekerek egy huzamban hegyen-völgyön át, akkor nem a 40-50 ezres kategóriából válogatnék.
    Napi közlekedésre, ingázásra, hétvégi rövid kirándulásokra bőven megteszi egy olcsóbb bringa az emberek 95%-ának.

  • 2013.05.04 17:35:56Taurista robogós

    50 ezerből már nem gyenge használt bringát lehet venni osztrákba.Amit nem cserélnék egy 150ezres, magyarban újonnan vásároltra.

    Komoly bringatúrához kitartás és elszántság kell,nem drága bicikli. A mai fiatal napozin bikák robogón nem bírnak ki 20km-t egyhuzamban ,amin csak a gázt kel húzni,nem hogy biciklin :)

    Több ezer km-t túráztam régebben bringával de a legkomolyabb bringám egy 21sebességes 10eft-os mtb volt. Mert tudtam,hogy ha valahol besz@rik a következő város/falu kapok hozzá alkatrészt a helyi vas-műszaki boltban.

  • 2013.05.04 17:58:53hatkilenc

    28-as Csepel? Nekem van egy 50éves, női vázas, kissé feljavítva: 3 seb agyváltóval, dobfékekkel, a legszélesebb rugós nyereggel, amit kapni lehetett. Tiszta fekete (váz, sárvédők, bizbaszok, felnik), csak a gumik fehérek, megnézi mindenki, és nagyon kényelmes is. Akkora Bosch dinamós lámpával, mint a fejem.Nagyon kényelmes, haladós gép.

  • 2013.05.04 18:04:02bobeszedulacika

    Martian!
    ebben igazad van ...mennék én azzal de sajna kevés helyen tudok tankolni és egyáltalán leszállni!
    no és ott van még ,hogy visszatetszést váltanék ki az emberekből így ..........érted!
    és ezt a sok nagyképű biciklistát nem tudnám pofán vágni ha a kedvem úgy tartja!
    sok elmebeteg!amikor csak havi 5 milkát vittem haza akkor se jutott eszembe biciklit venni akár 1 milláért is...egyszerűen nem engedhetem meg magamnak.

  • 2013.05.04 18:25:34gus

    15-20.000-ért jó állapotú Puch vagy KTM bicajokat lehet kapni. Gyakorlatilag ugyanúgy lehet velük közlekedni, mint egy újjal, és kisebb érvágás, ha ellopják.

  • 2013.05.04 18:38:07Loona

    Na erre, sok mindent lehet mondani.
    1, A bringások többsége elég agyatlan. Keresztbe, kasul, nem számít tábla, lámpa, semmi. Felénk divat, hogy ha többen vannak, egymás mellett mennek. Okosabbja a gyereket küldi kívülre... Nem születtem én bicikli-ellenesnek, sőt, gimis koromban rengeteget tekertem, volt, hogy a szomszéd városba (15-20 km) is azzal jártam. De amikor leraktam a jogsit, megfogadtam, hogy többé nem ülök bringára, mert totál életveszély amit művelnek/műveltem. A fogadalmamat persze buktam, mert épp nem volt jó az autó, vagy spórolni akartam, kénytelen voltam tekerni. Teszem hozzá, majdnem ugyanolyan agyatlanul megyek, mint gimis koromban. Ez valahogy, vele jár. Annyit fejlődtem azért, hogy kanyarodásnál kirakom a kezem, hogy ne azon kelljen filózni az autóstársnak, hogy ez most azért nem teker, mert pihen, vagy átvág előttem balra???
    2, Most anyám bringája van nálam. Remélem, csak hétfőig. Női (utálom a nőit, instabilnak érzem, mindig férfi bicajaim voltak, az sokkal jobb és én miniszoknyában is fel tudok szállni, csak szét kell nézni előtte :D ), váltó nélküli, kontrás. Hatvanért vette pár éve. Szerintem, azért volt ilyen drága, mert üdülési csekkért vette a boltban. Szerintem semmit sem ér, kinek kéne ma már váltó nélküli kontrás??? Ha mázlim van, hétfőn beviszem egy boltba, és elhozom helyette a plafonról lógó versenykerót, amit 30-ért vesztegetnek. Nem tudom, az hány éves. Ha jól láttam nincs sárvédő, de minek is az, az nem kötelező... De, férfi, verseny, szép, 18 sebességes. Mondta a fószer a váltó típusát is, de nem Shimano, így rögtön elfelejtettem, mint nekem ismeretlent. De állítólag, ha új lenne ez a bringa, 180-ról indulna, szóval rossz nem lehet... A színe a legjobb: lila-sárga, ez még kedvenc (ellopott) montimat is űbereli, ami rózsaszín volt, fehér fröcsköléssel.

  • 2013.05.04 18:51:12Ciri

    @bobeszeduacika:
    Drága tesvírem! 15 éve kizárólag autókkal foglalkozom, ennek ellenére tavaly letekertem 5800 kilométert egy specialized-el, most meg ezt merészeltem megvásárolni, én hülye:

    [link]

    Jó lenne ha fogalmatlanul nem pofáznál bele a témába.

  • 2013.05.04 18:53:48Mertcsak

    bobeszedulacika!

    Van néhány kategória a jogosítványomban, nem vonták be soha. Levezettem eddig több mint 1.5 millió km-t. Jelenlegi munkám is autóhoz köt...és láss csodát, minden nap jó 10 km-t tekerek melóba.

  • 2013.05.04 18:57:29luki-luk

    Akkor én is egy igazi hülye vagyok:-))Melóba Autóval járok,de imádok bringázni.
    Amikor csak szabadidőm engedi,tekerek.
    Ha azért hülye vagyok,mert áldozok arra amit szeretek,ám legyen.

  • 2013.05.04 18:59:44Ciri

    "és az apámnak aki már 74 éves és világ életében egy bicaja volt és még bármikor le teker úgy 10 km oda meg vissza ....egy háborúban elhagyott bicikli az, de még van benne vagy száz év és csak acélból készült meg gumiból...már az apja is azt hajtotta!...évente tavaszal lekeni olajal ennyi a karbantartás!"

    Sem apádnak, sem pedig neked nincs arról fogalmad, hogy mi van akkor ha 150 kilométert akarsz egy nap letekerni. Idióta.

  • 2013.05.04 19:03:03Pollen

    Hi! Én ezt 63ezerből rakattam össze. [link]

  • 2013.05.04 19:30:27bobeszedulacika

    Ciri!!!
    a jó édesanyád talán az, mert nem baszot rögvest a falhoz mikor megszülettél!!!
    én soha eszembe nem jutott ,hogy annyit biciklizzek!de ha szeretnék is annyit akkor sem költenék egy ócskavasra annyit!
    tudod nekem jogsim is van és pénzem is, hogy tankoljam a gépem pedig 10 litert eszik százon...
    mellesleg van itt egy sportember a falumban akinek eg nem tudom milyen szerintem csepel versencengálya van úgy kb 40 éve, és ő lehajt annyit vele szinte naponta ,és egyszer sem vitte szervizbe mert van annyi esze !tehetsége!akarata!!!hogy önmagának megjavítsa ha kell! ti meg csak veritek a nyálatokat reggeltől reggelig közbe meg csak egy nagyképű na vaze 700 ért csak telót vettem fajták vagytok!
    én fakitermeléssel foglalkozom és a nagymenő testépítő faszok kijöttek az

 
BlogPlusz
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2011-03-12
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Óra
 
Kisvárda időjárása
 
Európai kempingek
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak